Leáldozott a robbanómotoros autóknak?
Nincs annyi lithium amennyire szukseg lenne. Masfajta akumlatort kellene kitalalni ami konyebb, kisebb es olcsobb. A hatotav is eleg keves. Legalabb 800km hatotav kellene, ugyanis ez telen lecsokken, nyaron a klima miatt lecsokken, ha vontatsz valamit akkor is jelentosen csokken. Azt mondjak hogy az aksinak az nem tesz jot ha 100%ra toltod szoval ha pl 70%ig toltod akkor maris van 30% amit nem hasznalsz ki.
Az infrastruktura is nagyon gyenge, a toltesi ido sok. Ha 15 perc lenne egy tele toltes es minden benzinkuton lenne minimum 3 tolto akkor azt mondom hogy napi hasznalatra megteszi az elektromos es evtizedekkel kesobb lassan atalakulnanak a benzinkutak elektromos toltoallomasokka.
Még egy hülye fogyasztói társadalom gyermeke... #43
Bocs, de ezek a modernkori fröccsöntött műanyag agyonbonyolított 5 éves élettartamra tervezett fostömlők egyszerűen rakás szarnak minősülnek.. sok porcukorral leszórva..
Van két autóm ami 30 év feletti, nagyon szívesen megvenném újonnan ezeket a modelleket, de már 32 éve nem gyártják egyiket sem ebben a formában. de ha megoldod nekem, akkor megveszem mind a kettőt vadonat újban!!!
Nézd már meg, hogy mi minden önlik ki ezekből a 30 éves szarokból…
Most nyilván nem oldsmobilokra gondoltam, aminek van is valami értéke. De mi haszna van a környezet szempontjából vagy a pénztárca szempontjából egy szaros e36-nak vagy egy rothadó f astrának? Semmi.
Nekem egy idei RAV4 hibridem van, sokat gondolkodtunk milyen legyen, mi éri meg a legjobban. Végül azért lett ez, mert a Toyotával van már tapasztalat hibrid téren, nagyon szuper konstrukció, az egyetlen hibája, hogy automata. Viszont nem eszik 12 litert, mint a haverom e36 bmw-je… így télen 4.8 a fogyasztásom, nyáron 4,6 volt. A férjem zafirája 2008-as gyártmány, hiába a gondoskodás meg a prémium üzemanyag, egyszerűen kevés már az igényeinek. Nem elég modern, túl fapados. Mérnök ember, elég nagy szava volt abban, hogy milyen autóm legyen.
Azért kíváncsi vagyok mire alapozod a véleményed, mert ezek szerint neked nincs új autód. Nálunk megfordultak mindenféle kocsik, igazi roncsok is, újak is. Gyerekként buli volt a kölcsön trabant, ma már nem választanám azt.
Téged ki bántott? Mégis milyen jogon mondod te azt, hogy egy 20 éves autó kötelezően rohad, meg füstöl, ezért nem érdemel műszakit? Mi a f*szom köze van ehhez a korhoz?
De a legfontosabb kérdés: miért ugatsz bele olyan témába, amiről fingod sincs? Soha életedben nem láttál még autót, nem baj, nem szégyen, de muszáj akkor ideokádni ezt a sok baromságot?
#45 arra alapozom a véleményem, hogy veled ellentétben autók közt élem az életem, és nem a pirosnál várakozók közt sétálva tarhálok, hanem dolgozom rajtuk..
Környezet szempontjából mi haszna egy E36-nak? hogy 30 éve megy.. 30 éve nem kellett kidobni szemetet generálva, és 30 év alatt nem kellett helyette 4 másik fogyasztói társadalomnak szánt 4 éves élettartamú kocsit szép környezeti terheléssel legyártani majd újrakidobni.. az hogy sokan nem tarják karban az öreg autóikat az egy másik történet.. 10 éves autót is látni néha olyan füstökkel hogy megőrülsz mögötte..
mai emberek jelentős része nem maga miatt vesz kocsit, hanem a szomszédok, meg a baráti kör, illetve azok általi megítélés miatt.. de ez abból jön le hogy 15 milliós kocsit vesz valaki, és a fogyasztást számolgatja fillérre.. van kocsim ami 13 litert eszik a százasból, de leszarom mert bizsergető boldogságra konvertálja a benzint. :D :D :D
Nincs új autóm, nem is szeretnék újat birtokolni.. én az öreg szarokat szeretem.. a harminc pluszos hétköznapi szaladgálósomat magam mentettem meg többszáz-ezer munkaórával, és imádom. gramm olajat nem eszik, nem is füstöl. mai fostömlőkhöz képest fapados? És? van benne szervó, elektromos ablak.. mi kell még? egy klíma hiányzik belőle, de egész nyáron tető nélkül járok vele.. abba meg ne szóljon bele egy kocsi hogy hogy vezetek, nekem ne csipogjon, ne nyúljon bele a vezetésbe.. még az ABS-t is kilőttem abból az autómból amelyikben volt.
Na látom megérkezett a 20 éves rothadó németpréminyom gazdája.
Nézz már körül az utakon, te drága ember! Sajnos általános tény, hogy minél idősebb egy kocsi, annál nagyobb annak a valószínűsége, hogy elrothad. Kopó alkatrészek is pusztulnak benne.
Azt meg miből gondolod hogy nem láttam autót? Szerinted nekem mindig új kocsim volt? Meg a családomnak is? Hagyjuk már. Egyből a torkomnak ugrasz, pedig nem mondok hülyeséget. Hány száguldó koporsó van az utakon, a rengeteg rozsdaboglya swift meg a futár pandák. Nem beszélve az ezer éves vw kocsikról. Ezek szerint te nem láttál még kocsikat életedben..
A másik: 30 éve az utakon van? Remek. Mennyit is fogyaszt? Nem csak üzemanyagot, hanem olajat is. 10 éves is van szar konstrukció, amit le se tojt a gazdája és emiatt életveszély ami kijön belőle. De általánosságban az ilyen 15-20 éves retkek bizony sokkal szennyezőbbek.
Azért durva belegondolni, hogy mennyire látszik a különbség. Gondolom ha meg se említem, milyen autóm van, akkor észen lennétek és nem személyeskedtetek volna. Ám mert megemlítettem, most lehet irigykedni, mert nekem futja valamire, amire másnak nem vagy mert nekem ez kell, másnak meg nem.
Sajnálom, de tény, hogy az öreg autók sokkal környezetterhelőbbek, mint új társaik. A tényekkel meg nem vitatkozunk.
Sose volt német kocsim, európai is csak 24 éve volt utoljára.. szóval baromira mellélőttél..
Rohad és? meg lehet javítani.. kopó alkatrészeket meg ki lehet cserélni.
Figyi, idejöhetsz, alá is kúszhatsz a kocsijaimnak, valszeg szebb és jobb állapotban lesznek alulról mint a tieid..
Nem mondom hogy hibátlan makulátlan mind, de jobban rendben vannak mint egy átlag magyar fele annyi idős..
Mennyit fogyaszt? az egyik 7-10 lityi közt.. a másik 8-13 közt, attól függően mennyire nehéz a jobblábam.. még telik benzinre.
Viszont miattam nem kell lítiumbányát ásni, nem kell lítiumakkopakkot gyártani, ennyit a szennyezésről, nézz utána milyen környezetterhelései vannak csak ennek a két dolognak.. de nem nagyon fog összeállni hogy egy 30 éves periódus alatt mi a szennyezőbb: EGY darab jármű életbentartása vagy 4-5 új, alapanyagainak kibányászása, feldolgozása, a világ minden feléről egy helyre szállítása, és legyártása, majd megsemmisítése..
Elkezdted a magaslóról bármiféle hozzáértés nélkül ekézni és fikázni mindent, adtad a sznobot, aztán hogy visszanyxal a fagyi még megpróbálsz személyeskedésbe is átmenni? Neked futja valamire? Van a te fajtádra egy találó szó, nézz utána a jelentésének: Konzumidióta!
Konzumidiótázni kell, mert elkezdtem a tényeket felsorolni, hát kész vicc vagy, öregem.
Statisztika kimutatja, hogy hosszabb távon egy hibrid autó kevesebbet fogyaszt, ezzel pedig fenntarthatóbb. Modern a szűrőrendszere, tehát az égéstermékek sem kerülnek a környezetbe.
A jövő egyébként a hidrogénhajtásé. Tetszik vagy sem, a korral haladni kell.
Én inkább hajtok a hibrid rav4-et, ami max 5 litert fogyaszt ha rohanok. Nagyobb a biztonság, a kasztni se élt el.
A te fajtádra meg azt szokták mondani: fejlődésképtelen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!