Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autószerelőknek ebből a...

Az autószerelőknek ebből a szempontból vajon van lelkiismeretük?

Figyelt kérdés
Tehát, ha elmegy hozzájuk egy gazdag, flegma valaki, aki leadja a 20 milliós kocsiját szerelésre, és látszik rajta hogy neki úgyis tellik bármire, attól talán nem szégyellnek majd a végén jó sokat kérni? Míg, ha mondjuk előtotyog egy szerény öregember a csotrogány ladájával, akkor azt azért megpróbálják minél kevesebből megoldani? Persze, tudom hogy az alkatrész ára fix, de mondjuk a munkadíj és a hozzáállás kérdésében tesznek különbséget ebből a szempontból?

2023. febr. 10. 21:23
A kérdező szavazást indított:
Pártatlanok, nekik a munka az munka
Azért mérlegelik az adott ember lehetséges anyagi forrásait
17 szavazat
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
100%
Saját munkadíjukat nézik, a hozzávaló alkatrészeket rendelik olyan áron amilyenen van. Azt csinálják meg, amit kér tulaj. Nyilván egy Ferrarihoz drágább lesz minden alkatrész, mint a Swifthez, ha egyáltalán kell valami a Swifthez.
2023. febr. 10. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
77%

"Azt csinálják meg, amit kér tulaj"


Persze, a tulaj csak elviszi, hogy ilyen baja van a kocsinak, aztán, ha nem ért hozzá, akkor a szerelő ceruzája foghat vastagon is, kicserélhet olyat, amit nem is kellene, hogy többet számolhasson fel.


A kérdező erre gondol, hogy ha a gazdagokat így lehúzzák, akkor a szegényebbeket, akik rozoga kocsival mennek, kevésbé?

2023. febr. 10. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
100%
#2 Ezt szerelője válogatja, általánosságban nincs ilyen, de mai világban valóban előfordulhat bármi. Jó szerelőt kell választani és akkor nem ver át. Meg persze egy kis hozzáértés mindig jól jön. Egy 20 milliós autó majdnem új, az újabb autók már úgy vannak megcsinálva, hogy folyton legyen vele valami baj, hisz éhenhalnának a gyártók és szerelők. Nagyon sok alkatrészből áll, amik amúgy meg is vannak gyengítve direkt. Ráadásul a prémium autókhoz drága is az alkatrész. Jóval drágább lesz emiatt egy újabb prémium autó, mint egy régi, egyszerű, csak muszáj alkatrészekből álló Swift.
2023. febr. 10. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
93%
A 20 millás kocsit nem oda hordják szerelőhöz, ahova az F Astrat...
2023. febr. 10. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 A kérdező kommentje:
Igen, tehát egy idealizált világban mérlegelés nélkül mennének a dolgok, de a valóságunk azért minden, csak nem idealizált. Tehát, lehetnek benne kapzsi emberek, akik ilyen-olyan indokkal lehúzzák mindenkit. Aztán lehetnek azok a becsületes szerelők (talán sci finek tűnik, de személyesen is ismertem ilyen öreget), akik mégba sok munkaórájuk ellenére is kevés munkadíjat írnak fel, még ha így kicsit rosszul is járnak, de nem húzzák le a szerencsétlenebbeket. És létezhetnek "robin hood" típusú szerelők is, akikre mindkét fenti módszer igaz.
2023. febr. 10. 21:35
 6/20 A kérdező kommentje:
4-es, én egy autószerelő műhely mellett lakok, hidd el, láttam én már ott trabantot és teslát egyszerre... Meg szinte az összes létező márkát mióta élek.
2023. febr. 10. 21:37
 7/20 anonim ***** válasza:
100%
Azért aki valódi szerelő, az az óradíjat sem pofára határozza meg. Rendesen le kell bontani hogy rezsi, szerszámok, műhely fenntartás, adók, stb kifussa belőle na meg azért maradjon haszon is. Maximum a munkaórák számával tud csalni hogy plusz pár órával többet számláz ki.
2023. febr. 10. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 A kérdező kommentje:
Például ismerek egy szerelőt, aki céges autók esetében mindig bődületesen sok pénzt kér el. Mert a cégeket, főleg a nagyobbakat általában nem érdekli annyira egy autószerelés költsége, míg a magánember minden forintoról indoklást kérhet utólag. Aztán lehet, hogy a céges autók simán csak valóban ilyen botrányosra vannak amortizálva mindig, mert azokra senki nem vigyáz, mivel nem a sajátjuk.
2023. febr. 10. 21:55
 9/20 anonim ***** válasza:
100%

Nekem csak egy 20 éves megane-om van, de történelmileg úgy alakult, hogy kizárólag márkaszervízben bütykölik, ahol minden javításnak van egy normaideje, minden alkatrésznek hivatalos ára, és van egy rezsióradíj amivel dolgoznak.

Nem mondom hogy olcsó, de ha flegma lennék is pontosan ugyanezek lennének az árak.


Ezzel csak azt akartam mondani, hogy a gazdag flegma a 20 millás autóját nem Szaki Jocóhoz viszi okosba buherálni, hanem ugyanúgy egy márkaszervízbe, ahol ugyanúgy normaidők meg rezsióradíj van.

2023. febr. 10. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:
68%
Szerelő válogatja, én például megválogatom, kihez hordom a járművet. Értsen hozzá, magyarázza el, mit csinált. Legutóbb amikor a motorom szervizben volt, tömegközlekedéssel be sem értem a szerelőtől a melóhelyemre, mire felhívott a listával és árajánlattal, hogy mit csináljon meg ezek közül és mit nem. Aki úgy hagyja ott az autót, hogy bármit lehet neki mondani, ott nem a szerelő a pénzéhes vagy szemét, hanem az autótulaj alkalmatlan az életre.
2023. febr. 10. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!