Amatőr autószerelőként neki mernétek fogni egy talpas gömbfej cserének? Skoda Fabia első tengely.
Nem egy hú de nagy dolog...
Prés sem kell hozzá hanem egy lehúzó mert tuti bele lesz rohadva.
Másik berakásánál a jelölésre figyelni kell és ennyi.
Vagyis lengőkar gömbfej, ha nem szegecselve van, akkor hamar megvan a csere.
Én legutóbb nem kezdőként egy kalos 1.2 gömbfejével szenvedtem, ami szegecselve volt, mert nem volt elég, hogy leflexeltem a szegecsfejeket, még bele is volt préselve a szegecs a gömbfejbe+lengőkarba.
Fél napos szopás volt.
De ha nem kúpos a gömbfej csapja, meg csavarral van rögzítve, fél óra alatt megvan a csere, csak szerszám kell.
Bocs, nem lehúzó hanem kinyomo kell... (reggel van még).
De meglehet próbálni kalapáccsal is utogetni de nem hiszem, hogy megindulna.
Fickó? Lol...
Egyébként ha csavar megy a másik három furatba is, akkor simán.
Maga a csere nem egy macerás dolog, csak számolni kell azzal hogy a régit kiszerelni lesz nehéz, leginkább azért mert simán elkézelhető hogy a rögzítő csavarok be vannak rohadva, legrosszabb esetben ami előfordulhat ha neki esel egy erős csavarozógéppel akkor úgy belefogod törni a menetbe mint a pi...csa, vagy letörhet a fej, vagy egyszerűen a gép sem fog tudni megbírkózni vele, és azért nem árt felkészülni jó sok csavarlazítóval, meg ha van gázlámpád akkor nem árt előtte felmelegíteni, csak azért azzal nagyon ésszel nehogy valamit felgyújts vagy megolvassz. Aztán ha ki is tudod a régi szenvedni a helyéről akkor nem árt megnézni hogy sérült-e valami, akármi ami gondot okozhat az új beépítéséhez. Ezzel egyébként órákat el lehet szenvedni mert gondolom nem fiatal autóról van szó, ha még a gyári van benne akkor külömösen belehet rohadva az egész mindenség.
Ha esetleg a furatokhoz szegecselve van, bár nem hiszem akkor annyiból könnyebb lehet a dolgod hogy megfelelő méretű fúrófejjel és egy combos géppel szépen kifúrkálod. És ha azt is szegecselni kell mármint az újat akkor ahhoz nem árt egy megfelelő szerszám.
Én például javaslom hogy mielőtt megveszed a cuccot meg bármi, először mássz be szépen oda és nézd meg hogy most mi van benne, és mérd fel magadnak hogy mennyire tudnál megbírkózni a cseréjével. Esetleg kézikönyvet megnézel a neten erről, meg videót amit biztosan találsz. Aztán neked kell eldöntened hogy a látottak után bemered vállalni vagy sem.
Én így csinálnám a helyedben.
De mivel a kérdés arról szól hogy mi neki mernénk-e vágni, én azt mondom igen, mert csináltam már jó pár hasonló műveletet és van némi tapasztalatom, pedig nem vagyok autószerelő, és nem is tanultam sehol, csak így otthon magamnak, meg ellestem dolgokat, illetve videók alapján. De én feltudom mérni azt hogy mi az amit megtudok csinálni és mi az amit nem. Például ha a fékrendszerem kotlik meg maximum a betétet cserélem ki, de ha ennél komolyabb dolgot kell akkor inkább szakira bízom és ráköltöm azt a plusz pénzt a munkadíjra mert inkább ez mint hogy balesetet csináljak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!