Kettesban ha rángat az autó, akkor miért kell benyomni a kuplungot?
Mert nincs elég ereje a motornak alacsony fordulatszámon (erre utal a rángás), az adott áttételeken keresztül hajtani az autó tömegét.
Azaz lefulladna, ha nem szüntetnéd meg a motor és a hajtott tömeg közötti kapcsolatot.
Az jó, de ha duplakuplungolás nélkül nem engedi betenni egyes fokozatba akkor mi a helyes?
Dupla kuplung, 3000 fordulatig gázadás, kuplung be egyes.
Akkor duplakuplungolva teszed egyesbe.
Vagy megállsz és úgy teszed egyesbe.
Vagy csúsztatod a kuplungot, hogy felgyorsuljon annyira, hogy ne rángasson. Persze ezt meg a kuplungod nem fogja szeretni hosszú távon.
"nem engedi betenni egyes fokozatba akkor mi a helyes?"
Csökkented az autó sebességét, mert hiába válaszottad le a motort a hajtásról, a kerék tovább forgatja azt.
Ha kettesben rángat, és az egyest nem veszi be (túl nagy a fordulat egyeshez), akkor meg a kuplungot kell csúsztatnod kettesben. Tipikus araszolás 10km/h körül.
Tanuló vagy gondolom, nálad még lehet egyéb probléma is. Pl. a sebességet (kettest) túl gyorsnak érzékeled kanyarodáskor. Nyugodtan lassítsd akkor tovább az autót, és használd az egyest.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!