A nappali menetfényt nem kellene beszűntetni?
19
De ez nem a nappali menetfény hibája, hanem azé, akinek a tudatáig nem jut el, hogy úgy kell használni ahogy a nevében is benne van, tehát NAPPAL nem pedig esthajnalban.
Ha szakadó eső vagy éppen köd van, akkor felnőttként és jogosítvánnyal a kezemben teljesen tisztában vagyok vele (én mindenképp, sokan pedig k.rvára nem), hogy a látási viszonyok eléggé leredukálódnak esthajnal fényre, tehát egyértelmű hogy tompított világításra kapcsolok, mert az ÉN érdekem, hogy lássák az autómat a mögöttem közlekedők.
Ehhez nem kell diploma, csupán minimális ész, ami elvileg mindenkinek van akinek jogosítvány van a kezében, valójában meg az emberek 80%-nak nincs meg ez az "ész" nevezetű dolog a tulajdonában.
"12
Nem keresek vissza semmit. Vagy írd le amire a 7-es válaszodban asszociáltál vagy maradj csendben."
#13-as! Én nem hozzád szóltam, hanem a kérdező kérdésére válaszoltam.
7-es válaszomban?! A 12-es válaszban szóltam hozzá először a témához. Nem asszociáltam semmire és nem értem miért kellene csendben maradnom... De köszi a lepontozást!
De aki nem kapcsol sötétben tompítottat, az akkor sem kapcsolna, ha nem lenne menetfénye, tehát tök sötéten közlekedne.
A hatékonyságán nem tudom mi vitatható.
Nappal jobban látszik a szembejövő autó és nem kell ezért feleslegesen 140 wattnyi lámpát égetni.
De egyébként az új autókban automatán kapcsolódik a fényszóró, szóval hülyebiztos.
#21 Úgy gondolom, az egyszerű megoldások a legjobbak: első kapcsolás a helyzetjelző, második a tompított, harmadik az országúti fény. Ezt mindenki érti. Ennek minden továbbgondolása, átalakítása a legrosszabb ötlet. Plusz közlekedésbiztonsági kockázatot hordoz, mivel mindig lesznek olyanok (és a tapasztalat szerint nagy arányban) akik ezt az új rendszert már nem értik vagy meg sem akarják tanulni a használatát.
Nyilván mindig lehet új dolgokat kitalálni -hangoztatják is hogy fejlődjünk, ne legyünk "maradiak"- de ne már hogy ez egy jól bevált, egyértelmű és biztonságos rendszer leváltásában foganatosítódjék. A biztonságnak (és ahol emberéletek forognak kockán) mindig elsődlegesnek kell maradnia, és nehogy már ezzel szemben prioritást élvezzen egy eszement agyából kipattant újabb őrület...
Ez a tipikus birka effektus. Régebben az volt a bajotok hogy vajon hány deci üzemanyagot nyernek azzal ha nem világítanak nappal most pedig a nappali kíméli a drága fényszórókat. Akkor ne vegyél olyan kocsit amit nem tudsz vagy drága fenntartási költségei vannak.
Ez a nappali csak tovább tetézte az emberi baromságot: ugyanúgy hogy mindenki SUV-ot akar, emellett mindenkinek nappali kell mert attól szebb a kocsi, szépen meg van rajzolva.
A régebbi kocsikra is betákolják aki azt jelenti a fejükben hogy ha nem sötétedik rá a fejére akkor ő folyamatosan a nappaliját nyomatja. Nem beszélve arról hogy a ködfényszóró az új nappali.
Nagyobb probléma az hogy városon belül nincs probléma abból hogy aszfalt színű kocsikkal hajnalban vagy sötétedéskor netán esőben világítás nélkül jönnek esetleg a dekorfénnyel. Városon kívül ha egy leheletnyi felhő sincs az égen akkor karácsonyfaként kell világítani mert úgy safety car arról mérik fel a sebességed. Szuperképességek a magyar közutakon. Ebből a szempontból a tanulókocsi a kedvencem.
Egy értelmes világítási rendszert kellene bevezetni nem pedig ilyen szarokkal felszerelni a kocsit.
Sok hülye. Nem értik, hogy a nappali menetfény nappal jobban látszik mint a tompított. A tompított fénycsóvájának előírás szerint kb. 40-50 méternél kell elérnie az úttest síkját. Tehát a szembejövő csak a szórt fényét észleli, ha jól van beállítva. Egy nappali menetfény viszont vízszintesen, egyenesen előre világít, esetleg enyhén felfelé, hogy kb. 200 méternél érje el a meglehetősen keskeny fénykéve a szembejövők szemmagasságát. Ráadásul a hideg, 6000K körüli színe jobban is észlelhető, mint a halogének maximum 4000K-es fénye.
Persze a maradi birkák először kiszarnak magukból egy álláspontot, és ehhez válogatnak érveket, tényeket, ahelyett hogy a tények figyelembevételével módosítanák a saját korlátolt, sötét, lábszagú álláspontjukat.
Ha rajtam múlna, állami támogatással tenném kötelezővé az utólagos beépítését. Életeket mentene. Akár csak a biztonsági övét azokba a régi autókba, amikben nem volt. Jelenleg amiben nem volt gyárilag, abba nem is kell lennie. Na ezt csak az OT-minősített kocsiknak engedném.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!