A dízel autó tényleg jobban szennyezi a környezetet a benzinesnél?
#7 meg van még kb 70 féle karcinogén ami kijön a dízelből.
Oké a benzines sem szent, de csak a széndioxidot szokták démonizálni amit a növények lélegeznek be. :)
Amúgy az új modern dízelek szerintem sokkal veszélyesebbek mert az agyonszűrt kipuffgázban ami megmarad, az egyenesen megy be a véráramba mert annyira parányi részecskék már. mig egy korai kormolós szarból konkrétan a koromrészecske kigurult és leesett a talajra, és nem lélegezted be kapásból.
"...ki van herélve a DPF, ezért már nem tudja a gyári értéket teljesíteni. Rosszabb esetben az EGR-t is levakolják, és dől a NOx a kocsiból."
Ha nem tudja a gyári értéket, akkor hivatalosan a műszakin se megy át. Na, én pont az ilyet ellenőrizném és büntetném sokkal keményebben!
A likelt cikkben van egy jó nagy csúsztatás: nem azonos teljesítményű autókat hasonlítanak össze.
A 131 Le-s, 200 Nm-es 1.5 TSI a cikk szerint 113 g CO2-t termel km-enként. (A gyári CO₂ kibocsátás, NEDC szabvány szerint egyébként: 116 g/km, de mindegy, maradjunk annál amit a cikkben írnak.) Így km-enként 1 Le-re jut 0,86 kg.
A 150 Le-s, 340 Nm-es, 2.0 TDI a cikk szerint 117 g CO2-t termel km-enként. (A gyári CO₂ kibocsátás, NEDC szabvány szerint egyébként: 109-111 g/km, de mindegy, maradjunk annál amit a cikkben írnak.) Így km-enként 1 Le-re jut 0,78 kg.
Melyik a nagyobb?
Ha a gyári értékeknél maradunk, még nagyobb a különbség: 0,89 vs. 0,73!
A dízelmotor sajátossága, hogy jobb a hatásfoka. Ez fizikai tény. Ugyanakkora teljesítményt kevesebb üzemanyagból állít elő. Ezért alacsonyabb a fogyasztás is. Kevesebb üzemanyagot elégetve, kevesebb CO2 is képződik.
A turbóval javítottak a különbségen, de akkor sem jobb hatásfokú a benzinmotor.
Ha egy kis városi turbós benzinest hasonlítunk össze egy kamionnal persze, hogy a kisautó fok kevésbé szennyezni. De ha fajlagosítjuk, már nem!
12: Hivatalosan nem menne át, de átmegy. Nem vagyok büszke rá, de volt herélt DPF-es autóm, már így vettem. Simán átment, pedig nem kentem meg senkit. Szerintem nem tudják rendesen megmérni.
Van 150 lovas TSI. Auto-data.net szerint ez 110-115g-ot ereget, a 2.0 TDI 116-ot. Gyakorlatilag ugyanannyit. A benzinből fajlagosan kevesebb CO2 keletkezik, hiába rosszabb valamivel a motor hatásfoka.
13, ez úgy lehet, hogy az még valószínű Euro 4-es volt. 2007 környékén egyre több autóba szerelték gyárilag a filtert. Viszont ugyanúgy Euro4-es volt, mint a filter nélküli. Mert a normát még lehetett DPF nélkül is teljesíteni. 2009-től jött az Euro5. Na ezt már nem lehetett megoldani szűrő nélkül, onnan már nem volt mese.
Ha 2009 utáni volt a dízel autód, ami átment vizsgán kiherélt szűrővel, akkor nem jártak el szabályosan.
Nekem is volt DPF-es dízelem. Engem igazság szerint nem zavart a szűrő. Pár száz km-enként a háttérben kiregenerálta magát és ennyi, soha nem tudatott magáról. De ehhez hozzá tartozik, hogy arra vettem dízelt, amire kitaláltk, nem városban futkostam vele két sarokra. Sokan szerintem ezt nem nagyon veszik figyelmebe, nem érdelki őket.
Mindig is mondtam hogy a dízel az féllérbaszásra való. :D
Mondjuk ha szervízbe kell menni akkor duplán fizeted ki a spórolás összegét.
Kedves 16: Matekozz picit jó, aztán utána jelents ki ilyet.
Én sokat utazok nagyon, 3 literes dízelem van, pályán 140 tempomat alig 6 literrel, német korlátlan szakaszok 190 tempomat, 7,5 liter.
Egy hasonló méretű és teljesítményű - 313Le - benzinessel szerinted mennyiből állna ez meg? Ha nagyon jó szándékú akarok lenni 140-nél 10 liter 190-nél olyan 13 literrel lehet számolni.
Ha csak átlag 3 liter különbséget veszünk, és számoljunk pl 500Ft-os üzemanyaggal, 100km-enként 1500Ft-nyi megtakarítás. 100.000km-en másfél misi marad a zsebemben, és akkor köszönöm szépen a másfél misiből kétszer kicseréltetem a befecskendezőket és a turbót.... Más kérdés, hogy 100.000km alatt nem nagyon szokott gond lenni egy dízellel, 200.000-bél már 3 misi maradt a zsebemben, ezzel már négyszer lehetne motorgenerált összehozni durván....
Akkor duplán fizettem a sporolást ugye.
Aztán arról az apróságról ne is beszéljünk, hogy már a benzinesek is turbosak jó részük, ugyanúgy ott a befecskendező is, a kettőstömegű is....
Ennyit erről kb. Nem vagyok a saját pénzem ellensége.
Ne felejtsétek ki a számolásból, hogy a diesel 10%-kal drágább. Tehát ha mondjuk egy 6 liter fogyasztású dieselt vennél, a 6,6-ot fogyasztó benzines még nem kér többet. Ezt egy jó benzines pedig tudja.
Német autópályán tényleg lehet előnye a dízelnek, de a hazai sebességkorlátokat betartva, átlagos, 150 lóerő körüli autónál nem nagyon van.
Mondjuk én nem hiszem el, hogy egy 3 literes dízel 6-ot eszik 140-nél, mikor a 2.0 evett nekem ennyit.
19: Az a része feltűnt, hogy valójában nagyobb a difi mint 3 liter mindkét véglet esetében, tehát itt a 10%-os difit el is felejthetjük jótékonyan, ahogy üzemanyag árból is vettem egy kedves 500Ft-os átlagot, tehát a valós különbség sokkal nagyobb lenne reálisan.
A fogyasztásra meg annyit, hogy vannak helyzetek mikor egy kisebb motor többet fogyaszt mint egy nagyobb. 140-nél 8-ikban 1600 körül forog a motor 190-nél van 2100 körül. Mennyit fogyasszony?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!