Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A dízel autó tényleg jobban...

A dízel autó tényleg jobban szennyezi a környezetet a benzinesnél?

Figyelt kérdés

2023. jan. 21. 01:53
1 2 3
 1/30 anonim ***** válasza:
53%
Igen
2023. jan. 21. 03:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/30 anonim ***** válasza:
70%
Azonos kontrollálás mellett jobban, igen. Gondolok itt a részecskeszűrőre és hasonlókra.
2023. jan. 21. 03:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/30 anonim ***** válasza:
52%
Nézd nincs jelentősége, már elb@sztuk a bolygót.
2023. jan. 21. 06:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/30 anonim ***** válasza:
67%
Úgy igaz,a sok nagy gyár epcseszte!
2023. jan. 21. 06:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/30 anonim ***** válasza:
34%

Dehogy igaz ez.

Csak mindíg van valami amivel megosztják az embereket és vitatkozzanak meg veszekedjenek.

2023. jan. 21. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/30 anonim ***** válasza:
58%
Igen, jobban.
2023. jan. 21. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/30 anonim ***** válasza:
96%

Nem.

A globális felmelegedésért nagyrészben felelős CO2-ból fajlagosan (egységnyi km-re vetítve) kevesebbet ereget ki, mint egy benzines.

Részecskekibocsájtás szokott lenni az egyik érv az elvakult dízelellenesek szemében. Akkor kérem, hogy nézzük csak meg az Euro-normák határértékeit és ne a levegőbe beszéljünk! Semmivel nem megengedőbb a norma a dízellel szemben, mint a benzinessel. Annyi, hogy ehhez a dízelre filter kell. Bár a legújabb közvetlen befecskendezéses benzinmotorokra is évek óta szerelik, hogy tartani tudják a dízelekre is érvényes határértéket.

Nitrogén-oxidok a következő ilyen. Km-enként 0,02 grammal (nem kilogramm, vagy tonna!) megengedőbb a norma a dízeleknél. Mekkora a légkör? Mennyi az ipari, erőművi, fűtési, stb kibocsájtás? Ehhez képest mennyi ez a 0,02 g?

Ha valaki ezt végiggondolja, beláthatja, hogy nem ettől fogunk mind meghalni, mint ahogyan azt sokan szajkózzák előszeretettek, míg állításuk szerint a "környezetbarát" benzinmotor "hegyi szellőt fúj ki".

Tehát nitrogén-oxidból egy hangyabokányival több jön ki egy dízelből, CO2-ból százalékosan (nem századgrammokról beszélünk!) kevesebb. Azaz a legnagyobb jóindulattal is nagyjából egál. A környezetnek egyik sem használ.

2023. jan. 21. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/30 anonim ***** válasza:
82%
A régiek? Igen. Az újak? Tized annyira se mint a benzinesek.
2023. jan. 21. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/30 anonim ***** válasza:
86%

7: Rz vakamennyire igaz az új autókra. Ha a használtakat is figyelembe vesszük, akkor ez már nem állja meg a helyét. A gyakorlat pedig az, hogy rengeteg autóban ki van herélve a DPF, ezért már nem tudja a gyári értéket teljesíteni. Rosszabb esetben az EGR-t is levakolják, és dől a NOx a kocsiból.

Egy jó, modern benzines nem bocsát ki több CO2-t.

[link]

2023. jan. 21. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/30 anonim ***** válasza:
94%
Szerintem már annyira túlvannak nyomva mindenféle kipufogógáz utánkezelő rendszerrel, hogy nincs számottevő különbség egy új dízel és egy új benzin közt. Régen ez még nem volt igaz, ott a dízel jóval ártalmasabb volt.
2023. jan. 21. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!