A nyomaték vagy a lóerő számít igazán?
Kinéztem egy gyönyörű 2017-es Suzuki sx4 s-crosst, amelyben 20.670km van.
Ez bárhol, bármilyen helyen lekérdezhető, egy idős úré az autó.
Utána néztem egy “összehasonlító” platformon.
Ez az autó 140LE, 220NM és 1150kg.
A mostani autóm pedig 90LE, 235NM és 1291kg, dízeles.
A gyorsulási adatokat is néztem.
9.5 alatt van a kiszemelt 100-on, az enyém pedig 14.9 alatt.
Mennyire lesz ez majd érezhető?
Tudom, hogy eléggé buta a kérdés, de nem igazán értek az autókhoz.
Szóval szívesen fogadok segítőkész válaszokat!
10. Nem hozzám szóltál, de én sem azt tapasztalom, hogy alig történik valami alacsony fordulaton. Kinek mivel van tapasztalata. VW 1.5 TSI 2000-nél már leadja a max nyomatékot, de 1500-nál is szépen húz. Folyamatosan épül fel a nyomaték, alacsony fokozatokban még lentebbről is szépen kidolgozza magát, míg az előző 2.0 dízelem szinte meghalt 1700 alatt. Normál közlekedésben 2000-2200 körül már váltok fel.
A Suzuki mért görbéin 160-180 Nm-t láttam 1800-as fordulaton, ami már elég jó érték, a szívó 1.6-nak a maximuma nem volt ennyi.
Alátámasztom amit a 11-es írt, nekem is VW konszernes autóm van, igaz 1.4TSI-vel, de 2000-2100 körül már nagyon megjön az ereje.
Itt van erről a motorról egy pados mérés is:
A 2 vékonyabb vonalat kell nézni, azok a motoroptimalizálás előtti értékek, ezek közül is a kék mutatja a nyomatékot.
Lehet látni, hogy 2300-nál már leadja a maximumot, amit nagyjából 4100-ig meg is tart, ott kezd el visszaesni.
#11 A 35tfsi (2.0 visszafogva, nem 1.4/1.5) 1350nél már 270Nm és kitartóan húz majdnem tiltásig. 3900nál meg már leadja a 150lovat.
Így történhet az meg hogy 150 lóval is odalehet állni az autók nagy részének;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!