A nyomaték vagy a lóerő számít igazán?
Kinéztem egy gyönyörű 2017-es Suzuki sx4 s-crosst, amelyben 20.670km van.
Ez bárhol, bármilyen helyen lekérdezhető, egy idős úré az autó.
Utána néztem egy “összehasonlító” platformon.
Ez az autó 140LE, 220NM és 1150kg.
A mostani autóm pedig 90LE, 235NM és 1291kg, dízeles.
A gyorsulási adatokat is néztem.
9.5 alatt van a kiszemelt 100-on, az enyém pedig 14.9 alatt.
Mennyire lesz ez majd érezhető?
Tudom, hogy eléggé buta a kérdés, de nem igazán értek az autókhoz.
Szóval szívesen fogadok segítőkész válaszokat!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez már ha jól emlékszem volt kérdés....
Miért nem próbálsz ki egy Suzukit? Akkor magad is el tudnád dönteni...
Még nem írtam ki kérdést! :D
De azért köszönöm szépen a válaszokat! :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Mennyire lesz ez majd érezhető?"
Ha a benzinest ritkán fogod 3000 fölött használni, mert olyan a vezetési stílusod, akkor kevésbé. Ha gyorsításkor felpörgeted 5000-ig, akkor nagyon.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
220 vagy 235 Nm az majdnem ugyan az, alig észrevenni a különbséget.
90 vagy 150 Le viszont már nagyon is jelentős!
A két motornak teljesen más a karakterisztikája is. A dízeled valószínű 1800-as fordulaton már jól húz. Na ott a benzinesnél, igen a turbósnál is ha lepadlózod, alig történik valami. Viszont 2500-3000 környékén megjön az ereje és sokkal jobban fog gyorsulni, mint a dízeled.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"ellentétben azzal amit utolsó ír"
Az utolsónak egy 2018-as 1.4T autója van. Igaz nem Suzuki. Így nem a kisujjából szopta, amit írt, hanem saját tapasztalatból. De rendben, akkor ez nem egy modern "elektronika által nyomatékszabályozott" motor, hanem egy őskövület. Mellesleg nem tudok olyan dízelről ami 2500-nál "elfogy", tekintve hogy a legtöbb díezlmotor 2200-as fordulat körül van a nyomatékmaximumon, a teljesítménymaximum meg 3500-4000 környékén szokott lenni. Annyi igaz ebből, hogy 3500-as fordulat fölött már valóban nem jól gyorsulnak a dízelek, míg a benzines húz akár 6000-7000-ig is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!