171 nm a mai világban milyennek számít? És 30 évvel ezelőtt?
Átlagosnak számít, sőt, az elektromos, illetve turbóbenzines autók terjedésével inkább már az alsó határt feszegeti lassan.
Ugyanakkor egy 2.2-es motortól elég kevés ez. Milyen autóról van szó? Egy átlagos 1.6-os szívóbenzin 150Nm körül tud, az 1.8-asok szoktak 170Nm körül lenni. Szóval miféle 2.2 ez?
A szívómotorok nem túl nyomatékosak, így egyáltalán nem számít rossznak a kategórián belül. Egy átlagos (1.8-2.0) turbodízel már 20 éve is 250-350Nm-t tudott leadni, ahogyan egy turbo benzines is többet ad le. És mivel manapság már utóbbi kettő teszi ki a benzines és dízel új autók 99,9%-át, azokhoz kevésnek számít.
30 évvel ezelőtt viszont kifejezetten jó volt, hiszen az emberek jelentős része huszonegypár lóerős Trabanttal, illetve ötvenegynéhány lóerős Ladával járt, amiknek a nyomatéka nyilvánvalóan jóval 100 alatt volt. Új autókból is inkább a 45-60LE volt jellemző (Opel, Suzuki stb.), tehát jó eséllyel lehagytál volna vele szinte bárkit a Vácin lámpától lámpáig.
30 éve a 90-es évek elején, habár még sok volt, de nem kizárólag Trabantok voltak. Ladákból is már inkább a 2015, 2107-esek mentek, nem a klasszik 1.2-esek. És vagonszám hordták be a sok akkori kocka dizájnú használt nyugati kocsit.
Akkor még persze 98%-ban szívó motorral és valóban 60-70 lóerő 90-100Nm-rel teljesen átlagosnak számított. 122Le, 171Nm-rel ha nem is sportautó, de egy erősebb kocsi lehetett.
Ezekkel a paraméterekkel, valahol a 2000-es évek közepe felé, a szívókorszak végén is még átlagos autónak mondható volt, ha csak ezt a két számadatot nézzük.
Ma már egy 1.0-1.2-es 3 hengeres autóból is kisajtolnak simán 120-150 lóerőt, 200-250Nm mellett. Nekem egy 5 éves Astrám van. Tehát nem egy hűha ritkaság autó és már javában kifutó modell. De ennek az 1.6-os motorja is, igaz turbóval, kihoztak 200Le-t és 300Nm-t.
Minél nagyobb köbcenti mellett minél kevesebb lóerő illetve nyomaték annál több az élettartam.
A 171nm és a 122le mellett azért nagyon számít a tömeg is.
Ha egy átlagos sedanról beszélünk ami van 1,2 tonna akkor teljesen normálisan el lehet vele közlekedni.
Én egy 30 éves, öreg 2,5-es szívódízel mercibe pakolom a kilómétereket ezerrel. Gyárilag 94 ló és 158nm ami már tuti nincs meg 1millió+ km mellett de simán el lehet vele közlekedni.
Sőt, Magyarországot bejártam már vele meg külföldre is mentem vele.
Szóval ha nem egy 2 tonnás autóról beszélsz akkor teljesen átlagos és használható az autó(d).
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!