Automata autóval kevésbé szoktak a piros felé lassan gurulni a sofőrök?
Ugye kézi autóval az ember azért is csorog inkább, hogy ne kelljen teljesen visszaváltani, majd újra felváltani a megállás után.
Nem vezettem még tartósan automatát, aki ilyennel jár az tipikusan kevésbé foglalkozik azzal, hogy a motor fordulatban maradjon, mert a kocsi ugyis elintézi helyette a váltogatást?
Ti mit tapasztaltatok, ha vezettetek tartósan automatát, ellustul benne ilyen téren az ember?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Én nem azért csorgok lassan hogy ne kelljen teljesen vissza váltani, hanem azért mert milyen hülyén néz már ki, hogy nyomod mint a barom csak azért, hogy tovább állhass a pirosnál.
Amúgy meg "csorgás" közben is vissza kell/lehet váltogatni. Én simán visszalassulok 60-70-ről 20-30-as tempóra csak azzal, hogy pakolgatom vissza a sebesség fokozatokat és nem a fékeket koptatom.
Plusz általában a lassú csorgással mire odaér az ember vált a lámpa és akkor lehet menni tovább anélkül, hogy egyáltalán fékezni kellett volna.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"milyen hülyén néz már ki, hogy nyomod mint a barom csak azért, hogy tovább állhass a pirosnál."
Én gyakran látom, hogy elhúznak mellettem, ha én csorgok, aminek lehet az oka az is, hogy nem figyel, nem látja, hogy messze piros van, de a lustaság is, a csorgáshoz külön figyelés kell, hogy kb. jókor érj a lámpához, és van, aki nem akar ezzel foglalkozni, megy, és megáll a lámpánál, pl. mert ha megáll, akkor nézegetheti állás közben a telefonját, amit csorogva nem tehetne meg.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem egy régebbi dsg váltós nagyteljesítményű autóm van. Kifejezetten káros a motornak, ha annyira lassan gurulok, hogy csúsztatom a kuplungot.
Ezt mindenképp kerülni kell, mert milliós kárt is tudok okozni, ezért nem szoktam csorogni azonnal, ahogy megindulnak előttem, se pirosnál, se dugóban.
Ha van 1-2 autónyi hely, akkor előrrébb megyek, de kisebb távokért állok a féken inkább.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"a csorgáshoz külön figyelés kell"
Milyen külön figyelés aranyapám? :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!