Miért van az automata váltóban üres fokozat?
Lehet, hogy hiányosak az ismereteim az automata váltókkal kapcsolatban. Lehet, hogy ezért is került kiírásra a kérdés, de remélem kapok rá választ.
Az automatás autót tudtommal csak P vagyis parkoló fokozatban lehet elindítani. Ez tudomásom szerint lefékezi az autót és egy tartós szétkapcsolást biztosít a kerekekhez. (Ezért is érthetetlen számomra, hogy minek van kézifék az ilyen autón amikor berakom P-be és ugyanúgy lefékez.) Ha én egy pirosnál állnék ilyen autóval akkor vagy hagynám D-be és taposnám a féket, vagy beraknám P-be. Üresbe nem tenném mert akkor ugyanúgy taposnom kéne a féket mert lehet, hogy elgurulnék. Ahhoz meg, hogy ne legyen kapcsolat, jobban járok ha P-be teszem. Szóval mi értelme van az üres fokozatnak amikor a P szinte ugyanazt csinálja?
Lámpánál D-ben marad, ha valami miatt mégis ki kell venni sebességből, akkor P.
Az N valóban nem várakozásra, parkolásra való de le is irtad, hogy P állásban nem gurul el az autó.. no azért kell az N, hogy szükség esetén mozgatható legyen.
Tilos vontatni, de néhány métert gurítani szabad, ha szükséges.
Illetve az előre, hátra irányváltozás között van az üres, amin igaz, hogy csak áthúzzák a kart,, de van biztonsági szerepe is.
A kézifék meg azért kell, mert olyan esetek is vannak, amikor nem árt a váltót tehermentesíteni, pl lejtőn álláskor.
#2 ritka hulye vagy. Van egy 30 eves automata valtos kocsim, 340 ezer merfolddel, mindig N-be teszem lampanal, es ugy elkopott a rudazat hogy nagyon. Ja varj, nem is...
A fun factodrol meg annyit, hogy New Yorkban nem tilos, es meg lennek lepodve, ha mashol az lenne.
Autóbusznál pl. azért, mert csak N-ben lehet beindítani (újabb típusokat a fékpedál nyomva tartása mellett). Igaz, ott nincs P fokozat, csak -váltógombsor és -program alapján
D,N,R illetfe fix 1, fix 2, a D, N, R mellé.
Hosszabbb-rövidebb megálláshoz (pl. dugó, lámpa) meg a parkfék, ami elektromosan (EP szeleppel) vezérel ki 3-4 bar nyomást a hajtott tengely fékjeire, amelyet elinduláskor vagy maga a gázpedál megnyomása old (újabb típusok), vagy a kapcsoló visszabillentése.
Csak mint érdekesség. :)
Kiegészítés: Az automata váltós autóbuszokat a váltó "N" állásában, max. 25 km távolságra, max. 40 km sebességgel lehet vontatni.
Hosszabb távú vontatásnál vagy a kardántengelyt kell leszerelni, vagy a féltengelyt kihúzni. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!