Automata váltónál mire való az 1 2 és 3 fokozat?
Főleg hajó, vagy lakókocsi, esetleg trágyaszállító utánfutó vontatásakor nem szenved a váltó az örökös oda-vissza kapcsolással..vagy erős leejtőn lefelé betolod 3-asba, és lesz némi motorféked..
erősebb emelkedő alján áthúzom 2-be, és a hegytetőn vissza D-be. Kulturált, szadizásmentesen megy az autó.
Bizonyos esetekben hasznos, olyankor, amikor plusz információval utasítod a váltót, hogy ne kapcsoljon bizonyos fokozat fölé.
Pl. havas, sáros csúszós úton csak egyesben akarsz menni...
Mondjuk ha hágózol, akkor nem fog üvegesre keményedni a féked és nem fogsz meghalni, amikor fék hiányában átszakítod a szalagkorlátot és a mélybe zuhansz valahol az Dolomitokban (drámai zene a háttérben)
Azaz motorféket ki tudod használni, ha berakod fix 2-esbe, vagy 3-asba.
Mindegyik előre menet, csak azt szabályozod vele, hogy mennyi sebességfokozatot használjon az automatika, azért nem kell állóra lassítani.
Legfeljebb egy határozott, erős motorfékezés lesz, ha gyors tempónál áthúzod 2-be, de ezt is el lehet kerülni, ha megfontoltan váltasz.
Többnyire egyébként fölösleges menet közben variálni, D-ben használd, a kivételes esetek alig néhány százalékot jelentenek, kivéve, ha nem egy átlagos autós vagy (gyakran vontatsz utánfutót, dimbes-dombos tálakon közlekedsz, stb)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!