Az autómata váltós kocsikban mi a különbség az álló,
és a parkoló fokozat között?
Figyelt kérdés
2018. dec. 11. 16:45
1/9 anonim válasza:
P állás: olyan, mint amikor sebességben hagyod a kocsit. nem gurul el.
N állás: üres állás, a kocsi elgurulhat.
mindig a P állást kell használni parkoláskor, más állásban a legtöbbször a kulcsot ki sem lehet venni.
2018. dec. 11. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 anonim válasza:
A kettő ugyanaz, csak az egyik magyarul, a másik idegen eredetű szóval.
2018. dec. 11. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
3/9 anonim válasza:
Első, nem ezt kérdezte.
2018. dec. 11. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
4/9 anonim válasza:
Mi az hogy álló fokozat?
2018. dec. 11. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
Mi az, hogy álló fokozat? Van N mint üres és P mint parkoló.
2018. dec. 11. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
Az a különbség, hogy állófokozat nincs, parkoló viszont van. Szerintem az ürest (N) kevered a parkolóval (P). Üresben nincs hajtás, a váltóba befelé megy a nyomaték, kifelé nem jön semmi, ugyanaz, mint a kéziváltó üres fokozata. Parkolófokozatban (P) szintén nem jön kifelé nyomaték, hiába nyomod a gázt, nem megy sehová, viszont a váltó kimenő tengelye reteszelt. Ez azt jelenti, hogy P-ben a hajtáslánc megtartja elgurulás ellen az autót valahogy úgy, mint mikor a kéziváltós autót sebességben hagyod leállítás után. Kéziváltó esetén a motorfék fogja meg a motort az összezárt hajtásláncon át, automatánál a hidrodinamikus kuplung miatt ez nem oldható meg, a váltó kimenőjét kell közvetlenül reteszelni.
2018. dec. 11. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 anonim válasza:
Annyit hozzátennék, hogy az N-t gyakorlatilag nem is használjuk. Megállásnál mindig P-be kell tolni, pirosnál pedig D-ben hagyjuk, és nyomjuk a féket.
2018. dec. 12. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
8/9 anonim válasza:
Nincs álló fokozat, ha hosszabban állsz valahol, akkor P (parkoló) állásba tolod. Más esetben csak a féket taposod, ha forgalmi okból állsz.
Van még egy N állás, azt szerviz állásnak használják. Erre normál használat mellett nincs szükség, csak javításkor, motorteszteléskor.
2018. dec. 13. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
9/9 anonim válasza:
N állás egyik értelme rövid lassú vontatás.
Azonban pl első kerék meghajtás esetén ha úgy vontatják a kocsit, hogy az első kerék gurul, akkor mozgásba hozza a váltó alkatrészeit amik nem kapnak hűtést, ezért csak a gyártó által előírt távolságban és sebességgel szabad vontatni ilyen módon.
Nekem vontatták egyszer így egy automata váltós autómat első kerék a földön és nem lett neki semmi baja.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!