Mi a kímélőbb egy hagyományos automata váltónak, ha piros lámpánál D-ben hagyom, hogy ne kelljen annyit kapcsolgatnia, vagy N-ben, hogy ne legyen terhelve?
Ha elötted váltott pirosra nyugodtan mehet az N
De ha nem tudod akkor szép lassan oda gurulsz aztán tartsd D-be
honnan jön ez a baromság hogy az automata váltót bárhova is kéne kapcsolgatni menet közben??
mindaddig amíg előre mész, és jár a motor, D-ben kell legyen
1. D-ben sincs terhelve ha nyomod a féket vagy az auto hold tartja az autót
2. N az leginkább szervízállása a váltónak, ha állsz akkor P-be célszerű rakni.
"arra a terhelésre gondolok, ahogyan a citrom vinni akarja előre az autót D-ben, álló helyzetben, alapjáraton, a féken tartva a lábam"
de nem érted, hogy nincs terhelés?
Kuszásnak nevezik. Az autómata váltó sajátossága.
Nem kell kapcsolgatni a lámpánál, esetleg ha hosszabb ideig állsz akkor lehet. A parkoló állás a P.
Ha már legalább annyit utánanéztél hogy tudod hogy mi az a citrom, akkor legalább a működését is megnézhetted volna.
Alapesetben nincs kapcsolat a motor és a hajtáslác között állóhelyben csak az olajnyomás van fenntartva aminek a hatása az hogy a féket felengedve elkezd kúszni az autó. Ha kirakod N-be vagy P-be és után vissza D-be akkor idő kell hogy újra kialakuljon az "olajnyomás". Azt nem fogja szeretni a váltó hogy hirtelen D és indulás, ezzel többet fogsz hosszútávon ártani neki mintha csak D-ben hagynád.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!