Automata váltós autó vs. Hagyományos váltós. Könnyebb lenne automatán?
Közel 1 éve van jogsim, nem gyakran, de vezetgetek néha egy sima váltós autón (városban, országúton, autópályán is vegyesen), kb. 3000 km-t vezethettem eddig, ami tudom, nem sok. Anno a vezetés tanuláskor is a legnagyobb bajom a váltó-kuplung kezeléssel volt, a hibáim jelentős részét arra tudtam visszavezetni (lefulladás induláskor, túl hamar vagy túl későn váltás, kinyomott kuplunggal kanyarodás és hasonlók). Most, hogy már vezetgetek, a hibázásaim, bénázásaim 70%-a még mindig a fentiekre vezethető vissza úgy érzem. Jobban megy már, de sajnos volt már több ebből eredő hiba, éles helyzetben. Dugóban, vagy nagyobb forgalomban, emelkedőn induláskor meg kész rémálom nekem ez a váltogatás, plusz tehernek érzem, elvonja kissé a figyelmem. Maga a váltás folyamata megy, tehát hogy mit hogy kell nyomni stb., csak vagy későn kapcsolok, hogy hopp, váltani is kellene, vagy elfelejtem, hogy mondjuk ehhez a manőverhez alacsonyabb vagy magasabb fokozat kéne, illetve vannak a tipikus visszagurulások, amit per pill úgy oldok meg, hogy vagy kézifékes indulás, vagy tövig a gáz miközben engedem fel a kuplungot, nehogy lefulladjak vagy visszaguruljak. Úgy érzem, megrekedtem egy szinten, és a váltó-kuplung duó húzza vissza a "fejlődésem".
Kinek mi a véleménye, jobban menne a vezetés, ha automata váltós kocsira állnék át? Volt valaki hasonló szituban?
(Az, hogy a sima váltó az igazi vezetési élmény, meg hogy az automata drágább vagy többet eszik, most nem érdekel.)
A manuális kontra automata váltó témán szeretnek összeszólalkozni a kommentelők.
Egy biztos: automata váltós autóval nem lehet rossz váltás miatt lefulladni, az elektronika mindig a fordulatszámhoz megfelelő sebességbe kapcsol.
Egyre jobb automataváltós autók vannak, számodra mindenképpen könnyebb lenne ilyet vezetni. Meg mindenki számára könnyebb természetesen.
De én még próbállak bíztatni egy kicsit, általában már 3000 km után belejönnek az emberek a váltogatásba, de nem mindenki. Gyakorolj, vezess még, ne menjen el a kedved, mert még lehet hogy bele fogsz jönni.
Én meg arra biztatlak, hogy tedd azt, amit jónak gondolsz :-)
Van választási lehetőséged.
8 éve vezetek évi legalább 20 ezer kilómétert , de még mindig néha ha más autólyába vagyok beteszem négyesből például 3-ba,miközbe 5-be akartam, épp minap fordult elő... megse szoktad még az autót, szerintem bele fogsz jönni. Mondjuk a hátra gurulás nagyon veszélyes móka, amit javalok tegyél egy tanuló jelet a kocsidba a hátsó ablakhoz, ne álljanak közel, bár én amugyse szoktam lámpánál 10 centire megállni a másiktól.
Meg kell tanulnod manuálisan is vezetni, miért ? mi van ha más kocsijával kell menned ? mi van ha nem teheted meg hogy új automata váltós csili vili autót vegyél, csak egy alacsonyabb felszereltségű használtat ? de ha megtanulsz váltani élvezni fogod az a vezetés élménye, hogy te váltol, nem az elektronika !
szerintem az oktatód nem tnaitotta meg a dolgokat, érdemes lenne egy vezetés tréningre elmenned akár privátba is egy oktatóval, mert nem egy bonyolult dolog. HA pedig annyira új autód van akkor huzd le az ablakot, hallanod kell hogy mikor pörög illetve érezni, nem kell mutató hozzá, hogy váltani kell, vagy érzed hogy dadog a motor akkor kéri az alacsonyabb fokozatot.
Kedves kérdező!
Pontosan tudod, hogy mi a megoldás a problémádra, ráadásul könnyen orvosolható.
Miért nem lépsz??
Amúgy igen régóta automata autókat vezetek.
(Az USA-ban szinte nincs is más.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!