Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata váltós kocsinak mi a...

Automata váltós kocsinak mi a jobb, ha piros lámpánál üresbe rakom vagy taposom a féket végig?

Figyelt kérdés
Tehát kirakom üresbe. Vagy pedig nyomom a féket. Ha utye sebességben van és nem nyomom a féket akkor elindul és megy alapjáraton. Ha nyomom a féket akkor ilyenkor mi játszódik le a váltóban? Erőlködik hogy próbálna menni sebességben alapjáraton de én meg nyomom a féket? Vagy pedig ha nyomom a féket akkor lekapcsolja a meghajtást? Szóval mi a jobb?
2015. jún. 17. 20:09
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

Fék.


" Erőlködik hogy próbálna menni sebességben alapjáraton de én meg nyomom a féket?"


Ha ez így lenne nagyon hamar szarrá menne a váltó. Attól hogy nem te kuplungolsz, attól még van kuplungrendszer az autóba.

2015. jún. 17. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
Igen gondoltam hogy van benne valami kuplung. De akkor az ilyenkor csúszik nem? Ez olyan mintha manuális váltóssal várakoznék úgy hogy be van nyomva a kuplung, nem?? Tehát az meg nem jó mert akkor folyamatosan kopik a kuplung.
2015. jún. 17. 20:27
 3/8 anonim válasza:
47%

"Igen, gondoltam hogy van benne valami kuplung"


Jéézusooom..:Db

Inkább ne ülj autóba!

2015. jún. 17. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
86%
Nincs benne 'kuplung'. Helyette hidraulikus nyomatekvalto van, ami alapjaraton kuszik, ezt kell a fek nyomasaval ellensulyozni. Felesleges kitenni uresbe, kevesebbet nem fogyaszt, a fek allo helyzetben nem kopik, a valto meg meg annyira sem, mert nem surlodo alkatreszek vegzik a 'kuplung' munkajat.
2015. jún. 17. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
51%
Kuplung automata váltóban....az oszt igen!!!!
2015. jún. 17. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

nem kell üresbe tenni, mert a hagyományos automataváltóba úgynevezett hidrodinamikus "kupplung" van, két egymáshoz közel lévő lapátkerékszerű tárcsa van olajfürdőben, tehát köztük olaj, és az egyik (amit a motor hajt) az olaj által adja át a nyomatékot a másiknak, ami a kerekeket hajtja a váltón keresztül, tehát nem fix fogaskerék, vagy fixre zárt tárcsá vannak, mint a hagyományos kupplungnál.


Kicsit hülye példa de úgy próbáld meg elképzelni mintha egy pohár vízbe beleejtesz egy kis fém kanalat, egy másik kanállal meg elkezded kavargatni a vizet a pohárban, így az örvényő víz a pohár alján lévő kanalat is elkezdi tegyük fel körbe forgatni. Mikor sebességben (D állásban) nyomod a féket alapjáraton az olyan mintha lefognád a pohár alján lévő kanalat, a másikkal meg a vizet továbbra is szép lassan (alapjáraton) kavargatnád. Ekkor max annyi történne a váltóban hogy szép lasan a kavargó olaj elkezdene melegedni, de az autómataváltónak van külön hűtése. szóval ennyi, hagyhatod D-ben...


Persze vanak azok az automataváltók amik hagyományos felépítésűek, de robotizáltak, illetve ezeknek a duppla upplungos változatai amik manapság vannak elterjedve, mint a vw DSG stb.. ezeknél az automatika oldja a kupplungot ha túl lecsökken a fordulat...

2015. jún. 17. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%
Mindegy hogy a legújabb 100 fokozatú duplakuplungos, vagy ősrégi 3 sebességes váltó, mindegyik azt szereti, hogyha egyszer betetted D-be és onnan nem mozditod, szóval akár egész nap is állhatsz a féken, jobb neki, mintha minden pirosnál üresbe tennéd. És nem erőlködik a motor, össze van ott szépen hangolva minden.
2015. jún. 18. 00:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
84%

a 7-es a lényeget ragadta meg. ha indulsz, D-be rakod, és ameddig a célállomáshoz nem érsz, nem nyúlsz a váltókarhoz.

a gyárak a váltót tökéletesen behangolták, a kúszás természetes volta a hidraulikus szalagfékes váltónak..(is)


ezeknél olaj adja át a nyomatékot a kerék felé, tehát nem füstöl le a ferrodotárcsa..

szóval D, és tapos..

2015. jún. 18. 07:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!