Lehet, hogy nem bírja az autóm a 95-ös benzint?
Van egy régi 99-es Honda Accord-om. Nemrégiben volt szerelőnél mert alapjáraton lefulladt. Valami pillangószelepeket tisztítottak rajta és azóta jó lett viszont ha ráléptem a gázra akkor hallani lehetett egy csörgő hangot. Az ismerősöm azt mondta, hogy nincs ezzel semmi gond. Most a benzin hiány miatt muszáj voltam 100-ast rakni bele és azóta elmúlt ez a csörgés (meg persze halkabb is lett).
Ha jól emlékszem ez a csörgés csak akkor jött elő miután tőlük elhoztam. Lehet, hogy valamit átállítottak és az előgyújtás vagy valamit nem jól állítottak be?
Arra tudok gondolni, hogy ez egy light-osabb verziója volt a tipikus kopogó hangnak amit rossz oktánszámú üzemanyag szokott okozni. Vagy ettől nem fog károsodni a motor csak hangosabb?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha túl szegény a keverék pl lambda szonda hiba miatt, attól is csöröghet.
Próbálj kopogásérzékelőt cserélni először.
De lehet szétkokszosodott motornál, ami eszi az olajat, az öngyulladás is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az accordban is van oktánszámérzékelő...alább állították, mint 95, ezért csörrent...az oktánszám-érzékelő idővel beszabályozza a gyújtást...
A legegyszerűbb megoldás 100-ast tankolni, akkor az előírt 98-as nem csörgeti meg...jó minőségű motorhoz a gyári oktán kell.
Amúgy semmi sem biztos, mert nem tudhatod, hogy a kútoszlopon kiírt 98 tényleg annyi-e?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Próbáld ki másik kút benzinét. Én annak idején az F Astrámmal jártam úgy, hogy mindig Shellt, vagy OMV-t tankoltam, aztán egyszer egy hosszabb úton egy MOL jött velem szembe, tele nyomtam a szokásos 95-tel és összeszarta magát a motor, alapjáraton dadogott, elinduláskor fulladt és sokkal nagyobb gázt kellett adnom mint előtte, a teljesítmény is egyértelműen csökkent. Ment ez két hétig, volt még kb. 10 liter belőle, mentem a Shell-hez és sejtettem hogy a benzin a ludas, szóval 95 helyett 100-asat tankoltam hogy kipucolja, lám a probléma azonnal megszűnt.
Ezzel nem a MOL benzinét szidom, mert nyilván nagyon sokan tankolnak ott és nem tapasztalnak ilyet. A lényeg az, hogy minden motor más és minden motor máshogy reagál ugyanarra a benzinre. Ezért is van az, hogy mindenki más kútra esküszik, hogy az jobb. Neki lehet tényleg jobb volt, de másnak más autóval meg nem, aztán balhéznak az interneten hogy melyikőjük a hülye, pedig igazából mindkettőjük (vagy egyikőjük sem).
Amit tankolsz azt lehet valami okból nem szereti a tiéd, úgy van keverve adalékokkal hogy nem tudja megfelelően hasznosítani. Menj másik kúthoz és próbáld meg azzal. Ha a benzinváltás nem oldja meg, akkor kell az autóban keresni a hibát, pl. lambda-szonda, kopogásérzékelő, ilyesmi.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Magas a sűrítési aránya a motornak, simán kopoghat!!!
Főleg a magyar hulladék 95-től ami az utóbbi hónapokban csak fosabb lett mint valaha.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!