Hidegben miért veszi nehezen az autó az 1-est és a rükvercet?
Mitsubishi Coltról van szó, 2009-es 120ezer km-el.
Miután meleg a kocsi már nincs ilyen probléma
Amikor kinyomják a kuplungot, a váltónak az a része, ami a motor felől van, 1-2 másodperc alatt leáll. Hideg olajnál gyorsabban. A szinkrongyűrű nehezebben csúszik be a helyére, ha álló alkatrészek között kell utat találnia.
Ezért próbáld meg a kuplung kinyomása után minél hamarabb sebességbe rakni. Vagy ha nem megy, akkor gyors kuplung fogásponting fel-le és váltókar.
Ha recseg a hátramenet, akkor pont fordított a helyzet. Az alkatrészek túl gyorsan forognak. KICSIT késleltetve kell a kuplunghoz képest a sebváltókart hátramenetbe rakni.
Nyomj egy pici gázfröccsöt pont mielőtt beraknád sebességbe 🙂
Úgy fog becsuszni mint kés a vajba hidd el.
Kuplunghiba is lehet.
Legalábbis az, hogy az 1-es és a rükvercet nem veszi, arra utal, hogy a kuplung nem kapcsol szét teljesen.
Így szépen szét lehet cseszni a váltót, úgyhogy mindenképp nézesd meg szervizben.
Hideg a váltóolaj - többen írtátok. Elfogadom, mert hideg olajnak megnő a viszkozitása, romlik a kenési tulajdonsága, és nagyobb mértékben lassítja a forgó alkatrészeket, pl. a kuplung oldali behajtótengelyt.
De hány fokosnak kéne ideális esetben lennie a váltóolajnak?
Mi melegíti fel? Mert a váltóban és a differenciálműben lévő fogaskerekek súrlódásán kívül kb. semmi sincs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!