Ha most egy 20 éves autóm van, azt kb még meddig lehet napi használatban tartani?
4,78 év,utána megáll és nem fog többet elindulni
Most komolyan,erre milyen választ vársz mégis?Azt se tudjuk milyen autó,milyen állapotban van,mennyot futott,csak így nemehet értelmes választ adni
Ezt így lehetetlen megmondani. Egy ismerősömnek van hétvégi autónak egy szivar 100-as Audi, amiben van összesen 46 ezer km és újkora óta a garázsukban állt mindig. Na az biztosan autó lesz még ugyanennyi idő múlva is ha nem gyújtják rá a garázst.
A 20-25 éves autók jellemzően alapból tartósabb technikák voltak még, és főleg könnyebben szerelhetőek, mint a maiak. Tehát feltéve hogy figyelve van a technikára, simán lehet bennük még sok év. Ami alattomosan aláássa sok amúgy műszakilag jó öreg autó élettartamát, az a rozsda. Azzal nem tudsz mit kezdeni, ha egyszer felüti a fejét, onnantól örök harc lesz, hacsak persze nem szeded darabjaira az autót egy teljes restaurálásra de annyiból már veszel új vagy nagyon fiatal használtat is. :)
Rajtad múlik. Megfelelő karbantartással akármeddig.
És persze rendeltetésszerű használattal.
Ha egy atlagos allapotu 20 eves kocsid van akkor maximum 10 ev.
Viszont ha kituno allapotban van, garazsban tartott, keves km-el akkor megegyszer ennyit.
Ahogy írják, karbantartás kérdése. 20 éves még nem olyan extrém öreg, hogy pl az alkatrészek beszerzése problémás lenne. Hacsak nem valami nagyon ritka márkáról, típusról van szó.
Az én napi használatú autóm is 18 éves lesz nemsokára. De eszem ágában nincs megválni tőle. Nincs rajta egy rozsdapötty sem. Mindig garázsban tartottam. Nem kint rohad az utcán, mert a sok limlomnak kell a hely a garázsban. (Sajnos konkrétan láttam már ilyet.) Az alkatrészeken sem spórolok soha. Sokan idősebb, már alacsonyabb piaci értékű autóhoz úgy állnak hozzá, hogy jó lesz abba a teszkós 15w40-es olaj is 5 évente. Meg nem fog ő drága gyári, vagy prémium gyártók alkatrészeit megvenni. Jó lesz a legolcsóbb utángyártott, vagy bontott is. Aztán ha rövid időn belül megint gallyra megy, az véletlenül sem az ő hibája, hogy rosszul választott alkatrészt a spórolás miatt, hanem az autó gyártójáé, hogy ilyen fostaligát gyártott. Meg persze az autóé, mert öreg.
Szóval a lényeg, ha nem csak pár évre tervezel az autóval, akkor ne sajnáld rá a pénzt! Ne azt nézd, hogy mennyit ér, hanem azt, hogy ha újat vennél, az mennyivel kerülne többe, + átírás + azt is ugyanúgy legalább ugyanannyi pénzért karban kell tartani.
Egyébként egy kivétel van: a korrózió. Egy autón minden alkatrészt lehet cserélgetni, csak pénz kérdése. Még karosszéria elemeket is lehet cserélni, lakatoltatni, fényezni. Ez nem ügy. Ha viszont a váz rohad, azzal nem tudsz mit kezdeni. Komplett vázat nem fogsz tudni cseréltetni, akkor már el kell engedni. De ez sem meghatározott kor kérdése, inkább előéleté. Egy 44 éves hobbiautómat idén adtam el úgy, hogy egyáltalán nem volt ropivá rohadva, minden gyári volt rajta.
"Ha most egy 20 éves autóm van, azt kb még meddig lehet napi használatban tartani?"
Amíg átmegy a műszakin. És ahogy többen írták ezzel kapcsolatban a legnagyobb kihívás a korrózió.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!