Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha az elektromos autók már az...

Ha az elektromos autók már az 1800-as évek végén is léteztek, miért csak most találták ki, hogy azzal kell járnunk?

Figyelt kérdés

2022. nov. 16. 18:50
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
55%

Most még kapható, de már előírták, hogy hamarosan be kell fejezni a gyártásukat, éspedig főleg Európában, mert Európával bármit meg lehet tenni. És ezzel vagy letérdel a német autóipar, vagy legalábbis meggyengül, mert az átállás azért nem lesz olcsó és egyszerű.

Oké, a fosszilis energiakészleteink végesek. De minden készlet véges. Tudom, jobb érzés meseországban élni, de az a helyzet, hogy mindig, mindenféle új technológia igényel majd olyan készleteket, amelyek végesek lesznek. A mai akkumulátor-technológia is ilyen, de egyébként az acélgyártás, műanyaggyártás is. És az is hazugság, hogy az újabb technológiák környezetbarátabbak lesznek majd. Ha környezetbarátabb technológiákat akarunk, akkor visszafelé kellene mennünk az időben, nem előre. Az akkumulátrogyártás több kárt okoz, mint a benzin/gázolaj technológia. És egyébként a hidrogéngyártás is. És a benzin/gázolaj technológia több kárt okoz, mint a lótartás, növénytermesztés. És a lótartás, növénytermesztés több kárt okoz, mint ha nem akarna mindenki mindenhová járkálni és szállítani, csak elhúzná maga a kis kézikocsiját a szomszédos törzshöz.

És lehet abban hinni, hogy majd pont az hozza el számunkra a megváltást, ami mindig csak egyre nagyobb problémát okozott a világban: a technológiai fejlődés.

2022. nov. 16. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 A kérdező kommentje:
Szóval még károsabb is?
2022. nov. 16. 22:09
 13/15 anonim ***** válasza:
0%

A németek is tudnak elektromos autót gyártani. Na meg nem az a szempont, hogy német autóipar legyen, ha beledöglünk is. A gond az, hogy szinte csak Európában gondolkodnak így, ami világszinten nagyon kevés. Viszont nem indok a fejlődés ellen, hogy ha más sem csinálja, akkor nekünk sem kell.

Nyilván minden nyersanyag véges, de számolni kell újrahasznosítással is. Szerintem egyelőre korai kinyilatkoztatni, hogy 15-20 éven belül nem lesz fenntartható akku technológia. A kérdés az, hogy az akkuk töltéséhez vagy hidrogén előállításához honnan jön az energia. Fosszilisből hidrogént gyártani valóban ostobaság. Megújuló forrásból viszont az egész egy ciklikus körfolyamat, ahol elbontod a vizet, majd újra előállítod.

Abban részben igazad van, hogy egy elektromos autó előállítása több CO2 kibocsátással jár. Viszont az autó ezt vastagon ledolgozza az életciklusa során, ha nem full fosszilis eredetű árammal hajtod. Rengeteg háztartásban már most is van napelem az elektromos autó mellett. Ezen kívül ez még mindig egy viszonylag új technológia, amiben óriási fejlődési potenciál van, így várhatóan csökkeni fog a karbonlábnyoma.

Abban egyetértek veled, hogy a technológiai fejlődés valahol az egész gyökéroka annak, ahol tartunk. Viszont soha nem fogod tudni keresztülverni a társadalmon azt, hogy feladják mindazt, amit elértünk. Ez valószínűleg be fog következni, de kényszerből.

Azt is el kell ismerni, hogy a technológiának köszönhető, hogy még az iparosodás ellenére is élhető a Föld. Ha a 100 éves technológiai színvonalon működne az iparunk és az autóink, valószínűleg már hullanánk mint a legyek a környezetszennyezés miatt. A kérdés az, hogy el tudunk-e érni akkora javulást, amivel elkerülhető, vagy legalább nagyon hosszú idővel elhalasztható az összeomlás. Ha nem csinálunk semmit, akkor évtizedeink lehetnek hátra. Lehet, hogy így sem jut több, és még kényszerből megéljük azt, hogy lóháton közlekedünk, ha egyáltalán túléljük az összeomlást. De legalább megpróbáltuk elkerülni. Egyébként a legvalószínűbb forgatókönyv szerintem is az, hogy elbukunk.

A technológiai fejlődés önmagában szerintem sem elég, de szükséges. A gond a másik oldalon lesz, a telhetetlenséggel. Az egész gazdaságunk arra alapul, hogy egyre növekedjen, egyre többet fogyasszunk. Ebbe bele van kódolva az összeomlás.

2022. nov. 16. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
100%

Azt gondolom, hogy ha valakit tényleg érdekel ez a téma, és szeretné a valóságot tudni róla, akkor utána fog nézni, nem a gyakorin fog rákérdezni, amire olyan emberek válaszolnak, akiknek szintén erősen hiányos a tudásuk.


Az elektromos autó önmagában egyáltalán nem rossz dolog, de az ember természetéből adódóan visszautasító a nagy változásokkal szemben. Amikor az 1900-as évek elején a belső égésű motoros "autó" egy kapható, szériában gyártott dolog lett, akkor is sokan ellenezték, mert a ló megbízhatóbb és akkor még akár gyorsabb is volt. Ma az elektromos autókat ellenezzük sokan, mert más elven működnek mint amihez hozzászoktunk, és persze mai szemmel könnyű rájuk fogni hogy "há' de az áram az honnan jön" meg hogy "há' de a lítium-ion akku gyártása meg tárolása meg tönkremenetele az szennyez". Igen, ez mind igaz - MA. A belső égésű motorokra viszont ami igaz, az mindig is igaz lesz: ott szennyeznek ahol vannak, lehet őket mindenféle katalizátorokkal és részecskeszűrőkkel megfojtani hogy kicsit kevesebbet szennyezzenek, de közben az emberek meg egyre inkább SUV-t és hatalmas 2 tonnás autókat vesznek, így hiába a sok Euro X technológia, nem leszünk sokkal kevésbé szennyezőek ameddig belső égésű motorral hajtunk a 20 évvel ezelőtt megszokott 1-1,5 tonnás autók helyett kétszer akkora 2-2,5 tonnás autókat, sokkal magasabb teljesítménnyel.


Az elektromos hajtás önmagában egy nagyon hatékony szerkezet, összehasonlíthatatlanul hatékonyabb, mint a benzin- vagy dízelmotor. Az, hogy jelenleg lítium-ion akkut használunk, aminek előállítása szennyező és tönkremenetele után az újrahasznosítása egyelőre nem megoldott, egy dolog, de ez változhat és változni is fog, hiszen már csak az utóbbi 10 évben is hatalmasat fejlődött a technológia - amióta elkezdtük masszívan fejleszteni. Az elektromos energia nem megújuló forrásból származik nagy részben a világban, sajnos a jelenlegi globális válság ezen nem segít, de "csak" beruházás kérdése, hogy a világ fejlettebbik részén mennyire gyorsan tudunk majd nagy részben átállni, onnantól ez a probléma sem lesz számottevő.


Az elektromos autók képesek lennének egy megújuló energiával, takarékosan és szennyezésmentesen működni.

A belső égésű motoros autók nem, akárhova is fejlesztjük őket tovább.

Persze, a szintetikus üzemanyag még egy érdekes fejlesztési irány, de az még tényleg annyira gyermekcipőben jár, hogy elég elképzelhetetlennek látszik, hogy majd 10 éven belül a '90-es, 2000-es években gyártott autókba beletankolod és az majd megy ahogy addig, szennyezésmentesen. Márpedig itt nálunk a valóság az, hogy ezek az autók vannak továbbra is túlsúlyban, és a gazdasási helyzetünket elnézve ez egy darabig még így is marad.

2022. nov. 17. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
58%

A belsőégésű autókkal az is baj, hogy megöregedve, elhanyagolva egyre inkább füstölnek. Igaz, ha szigorúan vennék a műszaki vizsgát, akkor ki kellene vonatni az ilyen autókat mind a forgalomból. Dehát elmaradottabb, korruptabb országokban kisebb a fegyelem és ezzel kevésbé foglalkoznak. Egy elektromos autó ahogy egyre öregszik, nem bocsát ki több károsanyagot, mint új korában.

Viszont a villanyautók sem örök életűek, ne essünk túlzásba. Elektromos hibák idővel előjöhetnek, a karosszéria elkorrodálódik, úgy ahogy a hagyományos autóknál. Tehát a fenntarthatóság szempontjából nem jobb a helyzet. A benzines kocsiknál a karosszéria a legdrágább alkotóelem. A villany autóknák az aksi és a kaszni is könnyen gazdasági totálkárt okozhat, ha megsérül, vagy olyan mértékben elöregedik.

2022. nov. 18. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!