Ha az elektromos autók már az 1800-as évek végén is léteztek, miért csak most találták ki, hogy azzal kell járnunk?
Mert az 1800-as evekben olom-sav akkumulatorokkal probalkoztak.
Az energiasuruseguk 'kicsit' mas: Li-ion: 100-265 Wh/kg, olom-sav: 25–35 Wh/kg. Maskepp fogalmazva: ugyanazt a kapacitast 4-10x suly mellett tudja az olom-savas. Egy Tesla Model 3-ban van kb. 500 kilo Li-ion akkumulator, szamold ki mennyi lenne a sulya hagyomanyos akkuval.
Én nem érzem úgy, hogy bárki bármit rám erőltetne jelenleg. Továbbra is kapható hagyományos, belső égésű motoros autó. Ennek ellenére szívesen vennék elektromos autót, ha megtehetném.
A fosszilis energiakészleteink végesek, ezért egyre nagyobb mértékben kell megújuló energiaforrásokra hagyatkoznunk, amit többnyire elektromos áram formájában tudunk kinyerni, tárolni. Így célszerű, hogy a jövő autói elektromosak legyenek. Egyébként is számos előnyük van, csak az elektromos energia tárolása körülményesebb, mint a fosszilis energiahordozóké.
Mire a hagyományos autók eltűnnek a piacról, addigra sokkal fejlettebb akkuk jelenhetnek meg, vagy szériaérett, hidrogénnel hajtott autók jelenhetnek meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!