Az elektromos versenyautóknak ez az űrhajószerű "motorhang" kamu vagy valós? Ha utóbbi akkor mi okozza ezt?
https://www.youtube.com/watch?v=IkNX3OZLZi8&t=28s
Tudtommal az áramnak nincs hangja. Mégis búgnak ezek a kocsik. Nem tudom hogy ez a szurkolóknak szól vagy van technikai magyarázata, hogy így szóljon.
Mondjuk a Taycan-nak is van egy alap futurisztikus hangja:
https://www.youtube.com/watch?v=MZbkHULwwO4
Ha ez alapján kellene eldönteni, akkor azt mondanám, hogy kamu, de a fenti versenyautó mégis irreálisan hangos, de létezne, hogy csak azért, hogy nézőcsalogató legyen?
Én már mentem elektro autóval , de egy csepp hangja nincs .
Ezeket nem tudom , de lehet nekik alapból ilyen hangjuk, vagy kamu.
Az elektromos kerékpárokra, rollerekre is kötelezővé kellene tenni, hogy működés közben figyelmeztető hangot adjanak ki.
Észszerű döntés volt az elektromos autókon a hanggenerátor.
"Tudtommal az áramnak nincs hangja. Mégis búgnak ezek a kocsik."
Egy villanymotor sem hangtalan. Kapcsolj be egy porszívót, turmixgépet! Vagy szállj fel egy villamosra, metróra, vonatra! Semmi hangot nem hallasz?! Az elektromos autóban is van mechanika, forgó, mozgó, súrlódó, gördülő alkatrészek. Ezeknek mind van hangja.
#4:a porszívó, turmixgép kefés motorok, tehát pont nem jó példa.
Az egyenáramú villanyrollerek, kerékpárok, autók kefe nélküli elektronikus vezérlésűek(pólusváltósok)
Ezért született az az előírás, hogy a csendes villanyjárműveknek jellemző,hallható hangot kell kiadni.
Formula-e-nél például az egyenes fogazású fogaskerekek az erőátviteli láncban (lásd: személygépjármű váltó rükverc fokozata). Ugyanez az Porkénál is.
Személygépjárműnél szerintem az inverter és a motor tud zajt kelteni. A motor ma már kevésbé, mert nagyon jó hatásfokkal dolgoznak, nincsenek durva belső veszteségek. Regeneratív fékezésnél és nyomatékos gyorsításnál szoktak vinnyogni.
Az igazán király hangja a HÉV-ek vezérlésének van: csitt csatt klikk klakk
Hogyne lenne hangja az "áramnak". Az áramjárta vezetőnek elekromágneses tere van. Minél nagyobb az áramerősség, annál erősebb ez az elektromágneses tér is. Ha több kábel megy egymás mellett, ezek a terek hatnak egymásra. mozgatják a kábeleket. Nem nagyon, elég csak pár század milliméternyit, már megvan a hangod, amit keresel. Mivel ez pályaversenre felkészített kocsi, amiben minden gramm számít, a zajszigetelést is kihagyhatták, mert ide felesleges. A videón szereplő típus konkrét paramétereit nem ismerem, de valószínűleg külön motorok hajtják az első és hátsó tengely kerekeit, mert eléggé "kétszólamú" ez a hang, és a változó tapadási viszonyoktól és a kanyarok sugarától függően szétcsúszik egymástól a két hang. (ívben az első kerekek mindig hosszabb utat tesznek meg mint a hátsók)
A mesterséges hang a videókban amúgy sem játszik. Az csak bizonyos sebességig, 20 km/h.-ig kell hangot sugározniuk, de itt nem nagyon láttam 20 km/h alatti tempót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!