Elektromos kézifék esetén is meg lehet oldani a kézifékes elindulást, mint amit a tanfolyamon megtanultunk? Lejtőn sokszor jól jöhet.
Persze. Csak kényelmesebb, mert a kézifék kiengedésével sem kell foglalkoznod. Behúzod az elektromos kézit, indulsz és automatikusan old, egy centit nem fogsz hátragurulni. Nálam legalábbis így működik.
A visszagurulásgátló teljesen független az elektromos kéziféktől. Pl. a 2005-ös H Astrámban is volt, pedig abban még bovbenes mechanikus volt a kézifék. Ott az ABS kocka tartja meg 1-2 mp-ig a féknyomást, utána old. Az elektromos kézi kényelmesebb, ha hosszabb ideig kell állni az emelkedőn, mert nem kell végig a fékpedálon állni. A visszagurulásgátló nem fogja percekig tartani az autót.
#4: igen, de ha elérted a fogáspontot, elengedi, ha ott lefulladsz már hatragurulsz.
Simán húzni kell a kapcsolót induláskor, majd mikor már indulna a kocsi, akkor elengeded, és kiold. Legalábbis az ényémben így működik.
visszagurulásgátló XD nagyon röhögök tényleg van ilyen?
Mennyire buta, ostoba, kétbites lett a mai generáció ilyenek nélkül tényleg nem tudnak vezetni? Jó öreg bowdenes kézifék, kézi váltó, azt csókolom nem kell ide semmi elektronika.
#4!
A 3-as vagyok. Nálam ez két külön funkció:
1. Elektromos kézifék, automata oldással. Behúzom, majd addig tartja az autót, amíg el nem próbálok vele indulni. Szintén fogásponton kiold, ahogy írod. Ez NEM a visszagurulássgátló. Pusztán az elektromos kézifék automata kioldása.
2. Tényleges visszagurulásgátló. Állok a fékpedálon, majd lejtőn, vagy emelkedőn ha leveszem a lábam a pedálról az ABS kocka egy darabig tartja a féknyomást. Azaz pár másodpercig nem gurul el az autó. Ez az idő pont elég arra, hogy a jobb lábamat kényelmesen a fékről áttegyem a gázra és elkezdjem engedni a kuplungot. Így az autó nem gurul vissza. Ez esetben a kézifékhez hozzányúlni sem kell, teljesen független tőle. Ezért ez működik a régebbi mechanikus kézifékes, automata oldási funkció nélküli autóknál is.
Amiről te írsz, az (ha jól értem) egy harmadik féle változat. Tehát ha leszállsz a fékpedálról, a kézifék működtetése nélkül akár percekig, órákig, napokig tartja az autót csak a hidraulikus üzemi fék... Érdekes, lehetséges, hogy van ilyen, én még nem találkoztam ilyennel. Amit fentebb leírtam, ahhoz viszont több autóban is volt szerencsém.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!