Parkolás emelkedőn, lejtőn, hidegben?
Sok helyen olvastam, hogy hidegben befagyhat a kézifék, ezért ne húzzuk be. Nagyon megoszlanak a vélemények, van aki behúzza és soha nem volt ilyen problémája.
Én szeretném elkerülni, viszont attól is félek hogy elgurul az autó egy emelkedőn/lejtőn. Ti hogyan csináljátok?:)
Nekikormányozod a kereket a padkának úgy, hogy ha el akarna durulni, a padka megfogja.
Egyébként egy nem gatya kézifék nem fagy be.
ja, mert mindenhol van padka… amugy is a kormanyt nem tekerjuk allo helyzetben! Feleslegesen koptatja a gumikat…
Itt amugy nem szoktak olyan nagy hidegek lenni hogy befagyna, de ha ettol felsz legyen 2 ek a kocsiban es minden megallasnal ekeld ki… eleg maceras lesz :D
Nem értek egyet az elsővel, a hibátlan kézifék sem írja felül a fizika törvényeit. A víz 0 fokon fagy, innentől tök mindegy milyen állapotú a fék. Persze ha nem befagyásról, hanem berohadásról beszélünk, akkor már lehet igaza, de még ebben az esetben sem mindig, mert ezek a reggeli párás idők nagyon gyorsan oxidréteget képeznek, 1-2 nap állás elég ahhoz, hogy megszoruljon a kerék, bár ez nem szokott vészes lenni, ilyenkor még elfordul a kerék, csak nehezen, aztán menet közben gyorsan lesúrlódik róla a rozsda és nincs baj. De ha mondjuk áll egy hetet, vagy többet, akkor már simán lehet belőle nagyobb gond is. Mindez mondjuk független a kézifék behúzásától, mivel a tárcsán alakul ki az oxidréteg.
Viszont ha lejtőn állsz, akkor nincs más választásod, csak kézit húzni. Esetleg hordj magaddal egy féltéglát és ékeld ki a hátsó kereket, az elsőt pedig fordítsd a padka felé ahogy #1 mondta. Egy a lényeg, lejtőn ne hagyd sebességben, az nem tesz jót neki.
Ha nincs kiszakadva a kézifékbovden végén a porvédő gumi, akkor nem jut be nedvesség, nem tud mi megfagyni. Két csont száraz felületet hiába hűtesz le, ha nem éri nedvesség, nem fog összefagyni.
Mindig behúzom a kéziféket, soha nem fagyott még be. Volt hogy ki volt szakadva a porvédő gumi, ezért cseréltem a kézifékbovdent. Nem olyan ökör összeg, hogy 10 évente ne férne bele.
Ha dobfékes a kocsi, akkor taknyos és fagyos időben kerüld a kézifék használatát. Ha meredeken állsz meg, akkor muszáj, állj orral lefelé, mert a berohadt dobfék hátrafele sosem fog kioldani.
Tárcsánál nem olyan gáz a fagyás, meg rozsda. A kötél meg nem fog befagyni, vagy ha mégis, akkor megrangatod a kézifekkart, és kész is vagy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!