Az emberek zöme miért ilyen felelőtlen és buta, ha autóvezetésről van szó?
Nem tellik el nap úgy, hogy valaki ne jönne a seggembe, mikor a tempóm 90-100. Ha nem engem akarnak letolni, akkor mást.
Nem olyan rég néztem végig egy koccanást a követési távolság hiánya végett, szerencsére nem történt emberi sérülés.
Kérdem én: miért vagy előbbre, ha nem 15 méter van közöttünk, hanem 1? Semmivel nem vagy előbbre!
Megkérdeztem valakit, aki hasonlóan hülye és azt hiszi ezzel előbbre van, tökéletes választ adott erre: reflex.
Tehát nem számít, hogy 90-el mész (másodpercenként 25 méter), van köztetek 1 méter, egy satufék esetén simán megállsz, ha jók a reflexeid. Nem, nagyon nem.
Kitérnék itt a biztonsági övre is. Kérdésem azok felé akik nem kötik be magukat: miért nem? Mert fojt? Talán mert az fog balesetet okozni? Vagy olyan ügyes vagy, hogy megtartod magad? Nem, nem tudod megtartani magad.
Az állam pedig a sz@ros életedre próbál vigyázni, azzal hogy büntet az öv hiányában, tök olyan mint az oviban.
Lehetne beszélni a gyorshajtásról, lehetne beszélni a vezetés közbeni telefonozásról, vagy az ittas vezetésről is, de az ilyen ember nem változik.
A felháborodásom oka pedig egyszerű. Nem szeretnék kárt szenvedni senki miatt. Családom van és szeretnék hazaérni. A biztonsági övet ne kösd be, ha ilyen hülye vagy, de ne gyere a seggembe, ne telefonozz vezetés közben és vezess normálisan.
Te bekötöd problem solved, ha meg ott van valaki a seggedben
A: Lassíts picit és hagyd, hogy megelőzzön
B: Lépj rá picit és lemarad
Pl egy jellegzetes francia kisautóval mehetsz akármennyivel, a béjemvé, ajudi akkor is meg akar majd előzni. Nehogymá egy francia szr menjen előtte.
1.6 16v cliom van, semmi optikai tuning nincs rajta, gyakorlatilag még a nagyfater is tol az 1000-es 30 éves swiftjével, ha országúton nem merészelek min. 100-zal menni. Mert véletlenül elmentem mellette a duplasávban, mert 70-nel vánszorgott fel a Kerepes utáni emelkedőn.
Na akkor nekem annyi.
Pláne, ha egy A3-at előzök meg, vagy valami újabb skodát.
Egyetértek.
A többség országúton is 120-130 körül megy. Ha én csak 100-zal akkor letolnak, mert mindenki marhára siet.
Az övet el nem tudnám képzelni, hogy ne kössem be. Így szoktam meg évtizedek alatt. Nem is tudatos cselekvés, teljesen reflexszerű, hogy ahogy beülök az autóba azonnal nyúlok az övért. Akkor lenne furcsa, hiányérzetem, ha valami miatt nem kötném be magam és az autó bimbammozása ki lenne valamilyen módon iktatva.
De most mi a kérdés konkrétan?!
Kíváncsi vagyok a véleményetekre, tapasztalatotokra.
Úgy gondoltam magától értetődő, hogy a 90-100-as tempó lakott területen kívül van.
És nem, nem 60-70-el robogok...
De egyébként, ha 70-el mennék is tartani kene a követési távot és amint lehet megelőzöl.
Vagy netán tévedek?
Ja hát az attól is függ milyen körülmények közt. M0 nem csúcsidőben simán vállalható egy 130-140es tempó.Csúcsidőben meg baromság 110nél többet menni.
De az egysávos szétvert kátyús szarokon nem megyek 85-90nel többet, 1. Szétveri a futóművet 2. Egyszer csússzak meg azt game over.
Autópályán ha nincs forgalom meg 200, ha van akkor 120-130.És én is az a típus vagyok aki villog ha 100al mész előttem a belsőben. Ilyen a természetem ez van.Mondjuk a kreszben feketén fehéren benne van hogy nem tarthatod fel a forgalmat.
"Mondjuk a kreszben feketén fehéren benne van hogy nem tarthatod fel a forgalmat."
Az is le van írva, hogy a sebességhatárokat nem lépheted túl. Tehát ha valaki 140-el előzi a kamionsort a belsőben, semmi jogod villogni (pláne utána büntetőfékezni), csak azért mert neked 200 km/h az önkényesen szimpatikus sebesség és úgy érzed feltartottak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!