Lehet, hogy buta kérdés, de Európán belül lehet fuvarozni csőrös kamionokkal?
Ha érvényes a forgalmija, ha van TIR és mindenféle más engedélye, akkor övé a világ...még akkor is, ha csőrös.
Egy lehetkizáró: az Euro besorolás. Ha csak négyes felett lehet behajtani bizonyos országba, akkor azt bizony kerülni kell(ha megéri)
Lehet ha a mérethatáron belül van.
De az a legnagyobb baj vele mivel hosszabb mint az többi nyergesvontató , ezért nem lehet vele normális hosszúságú pótkocsit húzni.
Lehetni lehet, de a nyerges kamionok maximális megengedett hossza 16,5 méter, ezt költséghatékonyság szempontjából ki is szokták használni, ebből adódóan csőrösre nem akasztható fel egy átlagos félpótkocsi.
Néha látni városi pótkocsikat (rövidebb, 2 tengelyes), de ezeknek pont az a lényege hogy a szűkebb helyekre is beférj, nem érdemes csőrössel húzni hiszen a raktered mérete is kisebb és a csőrös vontató miatt nem is alkalmas szűk helyeken közlekedni.
A tankerek, billencses félpótkocsik is rövidebbek tehát húzhatod csőrössel, kérdés hogy van-e értelme.
A szerelvény megengedett legnagyobb hosszúsága 18.75m
Átlagos "nyerges kamion" 16.5m, a tandemek ennél hosszabbak. Lehet fuvarozni csőrös kamionnal csak férjen bele a 18.75m-be.
A nyerges (vontató+félpótkocsi) maximális hossza 16,5m, teherautó+pótkocsi pedig 18,75m
Csőrös teherautót nem is igazán láttam még, csőrös vontató+félpótkocsi max 16,5m lehet.
Simán lehet, csak bele kell férni a hosszba. Van rengeteg félpótkocsi, aminél nem használják ki a maximális hosszt, azokat bármelyiket húzhatná.
"A tankerek, billencses félpótkocsik is rövidebbek tehát húzhatod csőrössel, kérdés hogy van-e értelme."
Van, mivel csőrösnél alacsonyabbra építhető a fülke és alacsonyabb fülkemagasságnál is akkora a beltered, mint egy magas hagyományos fülkével. A Steinernél volt egy rakás csőrös Scania, ezeknél a motoralagút hiánya miatt a Highline fülke ugyanolyan belmagassággal rendelkezett, mint egy alagutas Topline. Össztömegben nem volt jelentős eltérés, viszont alacsonyabb volt, aerodinamikailag is kedvezőbb valamint az alacsony pótkocsihoz is jobban ment.
"A szerelvény megengedett legnagyobb hosszúsága 18.75m
Átlagos "nyerges kamion" 16.5m, a tandemek ennél hosszabbak. Lehet fuvarozni csőrös kamionnal csak férjen bele a 18.75m-be."
Totális kreténségeket meg ne írjunk már. Pótkocsis járműszerelvény lehet 18,75, nyerges vontató félpótkocsival 16,5. Ha nem tudod mi a különbség akkor miért válaszolsz? : D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!