Rossz autót vettem. Mit csináljak? Hosszas kereséssel sikerült vennem egy kiváló állapotú, de elképesztően ritka autót.
Amikor a kereskedésben néztem éppen volt viszonylag sok ilyen hirdetés volt, azonban úgy tűnik, hogy ez a kis szépség pillanatnyilag még a Teslánál is ritkább, ezért az alkatrészei elképesztően drágák.
6 hete van nálam. Egy talicska pénzt költöttem rá (első szerviz, fékek, futómű)
Mi ilyenkor a nyerő stratégia?
Ha eladom, akkor kezdhetem előröl egy másik autóval.
Ha megtartom, akkor előbb-utóbb bele futok drága alkatrészbe (szerencsére a motor az nagy szériában gyártott, de a karosszériához semmi nincs utángyártott)
Gondolom a középút a megoldás: Egy darabig járok vele, aztán eladom. De hol a határ, milyen szempontok alapján.
A használt autó ilyen. Ne várd, hogy csak tankolod és soha nem kell rá egy fillért költeni. Ha csak első szerviz, fék, futómű, akkor még jól jártál és nem turpisságok nem voltak az autóval.
Ha ennyire zavar, vegyél új 0 km-es autót. Akkor a meghibásodásra nem kell költened, cserébe az adó, biztosítás meg az éves szerviz lesz vaskosan felára. Sajnos az autózás egy ilyen műfaj.
Az, hogy nincs utángyártott meg bontott alkatrész, az miért baj? Kommersz autóm van, de ha tehetem, minden alkatrészből mindig gyárit veszek. Oké, hogy drágább, de általában jobb is, mint a piacon elérhető lehető legolcsóbb. Ha hosszú távra tervezel az autóval kifizetődő a gyári alkatrész. Ha csak egy-két évre kell, az más!
" Rossz autót vettem. Mit csináljak? "
Elhisszük és vidd bontóba.
Ahogy írták - ha úgy gondolod hogy neked nem fér bele ennek a fenntartása, akkor add el még most és nézz másikat. Ha jó vételt csináltál, akár vissza is kaphatod amit ráköltöttél.
Amúgy meg mi ez a ritka típus?
Nekem például egészen tavalyig 5 éven át volt Rover 75-öm - bár nem ritka típus még annyira, de azért bőven nem is gyakori, és a márka nagyon rég nem létezik -, voltak bizonyos nem gyakran elromló dolgok amiket Angliából kellett megrendelnem, de a legtöbb dologból jó minőséget Autodocon vagy Bárdin vagy Unixon megtaláltam hozzá. Karosszéria elemek ahhoz sem voltak - főleg nem színazonos, ritka színű volt -, de nem is volt rá szerencsére szükségem.
Bocs nem voltam egyértelmű. Az autó technikailag rendben van. Alapos átvizsgálás után is 100 000 Ft körül megvolt minden, ami első szerviznek kel.
A gond ott van, hogy egy Mitsubushi SpaceStar (Mirage). Egy nagyon aranyos autó, de Magyarországon alig van belőle. Konkrétan, amikor ránéztem a használtautós weboldalra éppen volt olyan 10 hirdetés (most még több van) így meg mertem venni. A gond, hogy nincs hozzá utángyártott alkatrész.
Ami mellette szól, hogy kényelmes és 5.5 l benzinnel elmegy (A golfom 8-lel tette ugyan ezt), ekkora fogyasztás sok alkatrészköltséget elvisel.
Az biztos, hogy nem most kell pánik szerűen eladni, de mik azok a sarokpontok, amikor az embernek arra kell gondolnia, hogy költsön rá más (mielőtt a jelentősebb költségek jelentkeznek.)
Nem ismertem az autót, most rákerestem. Ahogy látom ez ilyen Swift méretű autó. Alkatrész utánpótlás szempontjából jobban jártál volna egy 8-10 éves Swift-el. De ha szerelmes vagy a típusba akkor nincs mit tenni. Sajnos ez ilyen. Személyesen sose volt ritka autóm, haveroknak volt. Tud szívás lenni.
Nagyon sokszor angliából vagy amerikából kellett alkatrészt rendelni.
De ezt megvásárlás előtt kellett volna mérlegelni. Én mindig kérdezek autós fórumon.
Volt ahol lebeszéltek róla, hogy jó jó de alkatrész utánpótlás szegényes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!