Aki otthon cserél olajat, a leeresztő csavart nyomatékkulccsal az előírt nyomatékra húzzátok meg?
#11
Az olajleeresztő csavarra 30-40 Nm (Focus1 37 Nm) a gyári javaslat. A 17-es kulcs kb 25 centis erőkart jelent. Vagyis 12-16 kp (vagy egyszerűbben ennyi "kiló") erő kell. Ehhez felesleges a vascső.
#5 vagyok
Apám kérdezné, fiam minek állsz le vitatkozni a pékekkel, cukrászokkal?
"Régen nem volt téli gumi, mégis eljártunk a hóban."
Normális, valamire adó műhely azonnal felmond annak az alkalmazottnak, aki kezében érzi a nyomatékot.
Attól, hogy ez az elterjedt még nem jó! És szomorúan látom, hogy nem csak a falusi hanem a városi szervizek, zug szervizek ugyan így járnak el.
Miután megszakad a csavar megy az ujjal mutogatás.
"Már lötyögött, ilyen volt." Utána tekerik a kócot, meg a teflont. Majd az ügyfél követeli a helyreállítást, amit előzőleg sz@rrá tépett.
Amikor meg baj van, akkor megy a sopánkodás.
11: így lehet jól kinyírni az alu menetet....
tök felesleges oda vascső, kivéve ha valami 30kg-os nő vagy :D
#5 vagyok
Akármelyik valamire való iskola is adna dislike-ot akkorát, hogy kilógna a naplóból az érdemjegy mindkét vége.
Sajnos ez a felfogás szakítja meg, teszi tönkre a karter és minden más menetét, de sok mindent nem lehet Veled kezdeni, csak annyit, hogy szólok a tulajnak, hogy vigye ahhoz aki legutóbb is meghúzta érzésre.
Lehet, hogy lehúzod 177x, de a 178. garantált menetszakadás.
Megvetem ezt a szakmaiatlanságot. Amíg a sajátodat teszed csak így tönkre, addig az a Te pénztárcád. Viszont remélem, hogy ilyenért nem kérsz pénzt!
További jó kókányolást.
"Régen nem volt téli gumi, mégis eljártunk a hóban."
Régen nem volt autó mégis ide-oda jártak az emberek (gyalog, lóháton, stb).
Igen. Bár sem aknám, sem garázsom, de amikor elkezdtem alap dolgokat itthon megcsinálni, csak vettem egy nyomatékkulcsot.
30 Nm a lehúzási nyomatéka az olajleeresztő csavarnak, annyival húzom le, új réz vagy alu tömítéssel.
Kerékcsavarokat is nyomatékkulcsal húzom meg, 3 lépésben elérve a 85Nm előírt nyomatékot. Gumis vagy megmutatja a légkulcsra a nyomatékkorlátozó közdarabot, vagy kézzel húzza le a nálam lévő nyomatékkulccsal. Vagy ha púposkodik, akkor fordulok is ki tőle, és elfelejtem örökre. Egy ideje már egy kis maszek gumishoz járok, ahol ez nem gond. Hagyja, hadd szöszöljek a kerekeimmel, kerékcsavarjaimmal (csavar és felni kúpos felület tisztára törlése, felni és agy felfekvő felületeire hajszálvékonyan rézpaszta, csavar menetére és a kúpos részre szintén, csak kicsit vastagabban. Aztán a kereket felrakom és a csavarokat lehúzom magamnak. Már jó pár éve így csinálom, és amikor defektem volt, nem kellett a keresztkulcsra tett cső végén ugrálva lelazítani, hanem két kézzel fogva a keresztkulcsot egy határozott mozdulatra megindultak a csavarok.
Úgy általában még a régi időkben is messziről elkerültem a "kezem nyomatékkulcs, a fülem stroboszkóp" jellegű mindent is tudó szakikat.
Kerékcsavarokat én is mindig nyomatékkulccsal húztam meg. Csak az a baj, hogy az nem tud olyan kis értékeket, mint ami az olajleeresztőhöz kell (25 Nm).
De a kérdés kiírása óta már beszereztem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!