Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van egy 2014.08 havi Opel...

Van egy 2014.08 havi Opel Corsa D 1.0 48kw autóm mennyi idő után km / év kell a váltó olajat lecserélni és hogyan mert nincs leeresztő csavar ?

Figyelt kérdés

2021. nov. 7. 09:45
 1/7 anonim ***** válasza:
80%

Az opel elmélete szerint nem szükséges a gyári olajat kicserélni sosem.

Már a D Kadettnél se volt leeresztőcsavar.


Ettől függetlenül le lehet engedni, a szervizablakot kell leszedni, kb 16 darab csavar. De meglehetősen trutyis munka, meg a ráégett tömítést egy élmény levakarni.

Én azt mondom hagyd a p.csába, nem akarom elvenni a kedved, de az a 3 hengeres láncos motor előbb fog kikakukkolni.

Az opelek váltói, féltengelyei nagyon jók.

2021. nov. 7. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
0%

szerintem is, ahogy az #1-es írja. Ha azt írja a gyár, hogy a jármű élettartamáig jó, akkor az jó..nekem a japán autóm váltójára volt utasítás, hogy nem kell váltóolajat cserélni. nem is lett cserélve.


De ha nagyon szeretnéd cserélni, akkor tedd.

2021. nov. 7. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
88%

Na úgy látom vannak, akik nem értik a gyártói utasításokat. "Á nem kell azt cserélni soha". Oké és ha ki kell húzni a féltengelyt mit csinálsz? Bár az a kisebbik baj, hisz kifolyik valamennyi, könnyű felfogni, utána visszaöntöd, kész. Oké. Na és kuplungozni sem kell soha az autót? Vagy kuplungozáskor sem engeded le a váltóolajat, hanem hagyod, hogy végigfolyjon mindenhol, beleértve téged, amikor veszed le a váltót és forgatod mindenfelé? Ja szerintem is jó ötlet...


Lehet, hogy hivatalosan nem kell váltóolajat cserélni, mert élettartamra szól, de a valóság nem így működik. Akinek van egy kis esze, az kuplungozásnál leengedi rendesen.


Kérdező: persze a fent leírtaktól függetlenül neked tényleg nem szükséges a csere. Ezekben a motorokban cserélni akkor szokás, ha kuplungozzák, ahogy írtam fent is. Mondjuk én lecseréltem az olajat, mert nem tudtam, hogy gyári-e még az enyém kuplungja és ha nem, akkor milyen szemetet öntöttek bele. Kár volt, mert gyári olaj volt benne, 170 ezernél még gyönyörű áttetsző piros, hibátlan. De neked nem kell ugyanezt megtenni. Ha mégis szeretnéd, akkor ahogy #1 már írta: a váltó alján van egy dekni, pár csavar fogja, azokat fellazítod és kifolyik az olaj. De vigyázz vele, mert mindenfelé fog folyni, szóval egy méretes tepsit tegyél alá és ne szedd ki azonnal a csavarokat, csak lazítsd őket fel, csak egy kis résen tudjon folyni az olaj, ne zúduljon ki egyszerre az összes. Tömítést ne felejts el venni hozzá. Feltöltőnyílása nem tudom van-e, ha nincs, akkor felülről a szuszogót kell kicsavarni és annak a nyílásán keresztül kell feltölteni.

2021. nov. 7. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Nekem volt F13-as váltós Combom, amiben a fogaskerekek durván megkoptak és kegyetlenül visított - valszeg az olajcsere hiánya miatt, ott nálam már az olajcsere sem segített ( igaz nem ilyen fiatal autó volt xD ).


Nem akkora ipary szívás az olajcsere, a tömités is olcsó, két cigi mellett le lehet vakarni a régit is. Ha van akna/csápos akkor fél óra alatt megvan, én simán cserélném 100 000-renként, a 2 liter olaj meg az az egy tömítés az nem tétel.

2021. nov. 7. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Egy dolog ami élettartamra szól, az pedig a nyomorúság.

Érdekes mód minden autóhoz megvan a saját váltó olaj anyagminősítés a szerelési útmutatókban. De ettől függetlenül nem kell cserélni. Igaz?

2021. nov. 7. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Baromság, hogy nem kell, mert az az olaj is elhasználódik, még ha nem is lesz fekete a koromtól mint a motorban. Nekem F Astrám volt, és azon le lehetett venni a váltóról az alsó kis lemezt, aztán kapta az elhasznált, igencsak ronda színű olaj helyett a piros gyári olajat. Érezhetően jobb is lett a váltásérzet.

Amennyire tudom ha a gyártó másként nem írja elő, akkor 100 ezrenként ajánlatos a csere.

2021. nov. 7. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

A gyártó szerint nem kell cserélni, mert nem éri se hőterhelés, se égéstermékek nem szennyezik, mint a motorolajat.

Ettől függetlenül ártani nem árt, manuális váltónál sem, ha legalább 200.000 km-enként kap friss olajat.

Otthon a garázsban én biztos nem állnék neki. Nagyjából ennyit bír ki a kuplung is. Ha úgyis lent van a váltó én akkor cserélném (cserélem).

2021. nov. 7. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!