Mit lehet tenni szélvédőpárásodás ellen?
Van megoldás: csökkenteni kell a beltéri páratartalmat. Sajnos ennek egy részét nem lehet kiiktatni: az, hogy beülsz vizes, havas, sáros cipővel és ruhával, illetve vízpárát lélegzel ki, nem csökkenthető. Vagyis csökkenthető, mert nyilván le lehet ütögetni a havat a cipődről, le lehet rázni a vizet az esernyőről, de ezek együtt járnak azzal, hogy használod az autót, nem zárhatóak ki teljesen.
Ám ezen túl is vannak dolgok, amikkel lehet csökkenteni a beltérben a vizet. A páraképződést ugyanis elősegíti az indokolatlan beltéri vízmennyiség. Ha vizes a gumiszőnyeg (már ha van gumiszőnyeg), érdemes kiönteni indulás előtt. Ha nedves a gyári padlószőnyeg, meg kell keresni, honnan jön a beázás és meg kell szüntetni. A padlószőnyeg és a padló hő-illetve hangszigetelése sok vizet tud tárolni, ha ez párolog, ítéletnapig fúvathatod a szélvédőt, nem oszlik a beltéri köd. Nem mindig lentről, a padlólemez felől jön a víz: előfordul, hogy valamelyik tűzfal-átvezetésnél fárad el a gumitömítés (vagy épp sikerül kitolni a helyéről, mikor Ótóhifis Petike húzza be a "heggesztőkábelt" az erősítőnek kevés szaktudás és még kevesebb precizitás mellett), onnan pedig folyhat lefelé a létyó szabadon. A tetőkárpit és a tetőszigetelés is ugyanígy tud nedvességet tárolni, de ezek hibája ritkább: általában a gyári szélvédővel napfénytető nélkül nem szokott ázni. Ha volt már szélvédőcsere vagy napfénytető van az autón, megtalálja a víz a maga útját. Az utángyártott "sibedák" már egy 2-3 után beengedik a lét, a gyáriak tömítései 10 évet szoktak bírni. Ha a szellőzőrendszerben falevelek, döglött bogarak és egyebek vannak, azok szívják a nedvességet rendesen, majd kiengedik magukból, ekkor megint csak párás levegő megy be, soha az életben nem tisztul ki a szélvédő. Ezek fő gyűjtőhelye a pollenszűrő, érdemes megnézni és kicserélni, mert meglepően el tud koszolódni. Hatékonyan gyűjti a kiváló nedvességmegkötő tulajdonságokkal bíró idegen anyagokat és párásítja a benti levegőt. Néha érdemes a szellőzőrendszer egészét megnézni: hol lép be a külső levegő, merre halad, nincs-e ott nedvességcsapda. Néha az őszi falevelek kissé elrohadt, közepesen megdarált maradványai meglepő sarkakban tudnak megülni, hosszú időn át párásítva a benti levegőt, ami a közelükben halad el.
Ha ezeket a köröket megfutod, a lehetőségekhez mérten kizárod a tárolt nedvességet, megteszed, amit az adott helyzetben meg lehet tenni.
Hát nekem volt már több autóm is de sose párásodott és a klimát se kellett ezért használni.
Ott valami van, bekerül a víz a beltérbe valahogy és azt kellene megszüntetni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!