Szerintetek mennyire lenne hatékony a bicikliseknek is kötelező jogosítvány?
Az autós oldalakon elég gyakran feljön a kérdés. Őszintén, nekem vannak kétségeim. Nekünk autósoknak kötelező a KRESZ, könnyebben beazonosíthatóak vagyunk rendszám alapján, de még így is előfordul, hogy nem nagyon törődünk a szabályokkal. A szabályszegéseket is gyakran nem igazán szankcionálják (a gyorshajtást kivéve).
A bicikliseknél is jó eséllyel nem azért sok a kihágás, mert ne ismernék a szabályokat, hanem mert még az autósoknál is kevesebb a visszatartó erő, hogy ne úgy közlekedjenek, mint valami holdkóros.
Ti mit gondoltok, mi lehetne a megoldás?
Biciklis rendszám?
És már két és fél éves gyereknek is kellene futóbiciklire? Hol lenne a határ?
A rendőrök most sem nagyon törődnek a kerékpárosok nyilvánvaló kihágásaikkal, mit változna, ha papír kellene? Vagy a biciklikhez is kellene rendszám, forgalmi?
Ha igen, jönnek a rollerek, gördeszkák, görkorcsolyák?
Szerintem ha ezen az úton elindulunk, akkor nem tudom, hol a megállás. Inkább az autózásról kell leszoktatni az embereket.
Épp a gyerekeket akartam írni én is, hogy akkor egy 6 éves nem mehetne egyedül biciklivel iskolába vagy máshová? Mikortól számítana?
Szerintem egyszerűbb és hatékonyabb lenne a kreszt az iskolában tanítani (amúgy az elsősegélyt is) nem csak 1-1 foglalkozás erejéig, hanem normálisan.
Tényleg azért nem egyszerű, mert biciklire bárki felülhet gyerektől idősig.
Egy valamit szerintem meg kellene lépni, a biciklis/motoros futárokat el kellene látni egyedi azonosítóval, és komolyan büntetni a szabályszegéseiket.
1-ső
Attól függöen mire gondolt a kedves kérdező :D
Futó bicikli az egy sima játék,de egy 26-os trekking más kérdés :)
Kérdésre a válasz:
Is-is,de vidéken nem annyira jellemző..
Jogsi minek kélne?vagyis mi értelme bicóra?
Vagyis megveszed a decatlonos,vagy hervis-es bicót,ami persze kell a boltba járáshoz,de kérdem én a következőket:
-Mi értelme lenne a egész maszerálnak?
Vagyis nehogy már egy biciklis jogsi kell,mint egy robogóhoz,miközben sokkal több balestet van motorral mint biciklivel,meg a másik hogy evvel is szivatnák a jó néppet a ilyennel mert hogy 3 hónapot hogy bicóhatsál a nyavadék camping bicóddal..
-Másik,hogy szerinted kinek lenne rá pénze?
Vagyis csórók járműve,vagyis akinek ninvs pénze robogóra,az vesz bicót hpgy legalább tudjon valahova menni,nehogy sétálni kelljen..
Szerinted a falu béli bácsi mivel jár?harley davidson-nal vagy mi?
Meg azért kicsit találok logikát:
Mondjuk annyi hülye van a világban,hogy inkább csinálni kélne egy egyszerű kis kártyát (tudjátok,tipikus kis zöld kártya),ami bizonyítja hogy tudod a kresztet..
De ez a logika hogy jogsi kell a bicózáshoz..Akkor mivel jár a 10 éves zolika?
Elektromos rollereket kellene szívatni,nem akinek ténylegesen van szüksége
Nem akadályokat kellene támasztani a kerékpározás elé, hanem egyszerűbbé és biztonságosabbá kellene tenni, mint ahogy ma van.
Amszterdam gyönyörű példa. Az egész belváros az lett alakítva úgy, hogy a bicikliknek kedvezzenek, ne az autóknak. Nincs is forgalom meg légszennyezés sem. A külvárosok mind úgy épülnek, hogy fizikailag elkülönített kerékpárutak vannak. Ha baleset van egy biciklis és egy autós között, akkor az autós a hibás, minden esetben.
Tök jól működik a rendszer, nincs is sok baleset, az emberek könnyenn eljutnak A-ból B-be.
Az autó nem alapjog. Egy normális társadalom az embereknek épül, nem az autóknak.
"Az autó nem alapjog."
Igen sajnos ez az, hogy sok autós alapjogként tekint rá és azt hiszi kiváltságokat élvez. Néha megfejelik ezt azzal, hogy "ők fizetnek, tehát több joguk van" mert hát kötelező meg fenntartási költségek...
"Amszterdam gyönyörű példa."
Ránézésre tényleg brutális, nincs olyan út szinte ahol ne lenne majdnem egy forgalmi sáv szélességű, téglavörös színre festett, egyértelműen kijelölt kerékpársáv. Látszik, hogy az egésznek van egy koncepciója, szabályrendszere. Nem úgy mint nálunk, hogy oda festenek egy sárga csíkot az amúgy is keskeny 2 sávot leszűkítve 2 baromi szűk sávra.
Szerinted a biciklisek nqgy részének noncs jogsija már most?
És a robogósok?
Rendszám es arc nélkül megtehetnek bármit.
De amúgy annyira nincs semminek követkeménye, hogy az autosok is megteszik..A többség jogsival, a kisebbség jogsi nélkül, van aki meg eltiltás alatt...
Elkezdhetnék már óvodában is játékosan ismertetni a legalapabb szablyokat és ez folytatódhatna az iskolában is.
Néha tényleg jó lenne a bicajon is valamiféle rendszám vagy azonosító.
Nagyobb figyelmet is kaphatna a rendőröktől a szabálytalan bringás.
Logikusabban kialakított bicikli sávok és utak is lehetnének.
No és a legfontosabb: rendet kéne tenni a fejekben.
Ez hülyeség, ráadásul asszem vannak nemzetközi egyezmények is, amik ezt ellehetetlenítik. A megoldás az lenne, hogy kedves szülő miközben megtanítja a gyereket biciklizni, együtt megy vele kisebb utcákban és el is magyarázza neki a táblákat, szabályokat. 28 éves vagyok, nekünk általános 4-5.-ben technikaórán is volt KRESZ-ről szó (meg hogy hogyan kell menetrendet értelmezni, mert a mi városunkban nem volt tömegközlekedés, de ugye csak találkozik vele az ember valamikor).
Szerintem egyértelműen szülői hiba, ha valaki nem tanulja meg ezeket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!