A dízel sokkal környezetszennyezőbb a benzines autónál? Pl. egy Euró 4-es benzines és egy Euro 4-es dízel között vannak különbségek?
Sokan szeretik úgy beállítani hogy a dízel az mocskos és mind meghalunk tőle, bezzeg a benzines hegyi levegőt pöfög ki.
Pedig kicsit csak utána kellene járni, hogy mik a konkrét határértékek.
Egy környezetvédelmi kategórián belül a benzines pl dupla annyi CO-t pöföghet ki.
A nirogén-oxidokból, amit főleg sokan úgy festenek le, hogy a dízel nagyságrendekkel többet okád ki, a benzinem meg szinte semmit, km-enként csupán 0,02 g (gramm és nem kilogramm, vagy tonna!!!) többlete lehet maximálisan egy dízelnek a benzineshez képest.
A koromrészecskék kibocsájtása a másik ilyen. Vannak akik meg vannak győződve róla, hogy a benzinesből semmi nem jön ki, az össze dízelből meg folyamatosan olyan tömény fekete kormos füst jön ki, mint egy gőzmozdonyból. (Jó, a 25 éves tuning-hülyegyerek Golfokat most hagyjuk! Nem ebből áll kizárólag a dízel flotta.) A mostani határérték pontosan ugyanannyi dízelre, mint benzinesre. Semmivel sem enged meg többet.
Aztán ott van a CO2, ami miatt változik a klíma. A benzines fajlagosan többet enged ki, csak erről sokan hajlamosak megfeledkezni. A dízel fúj-fúj, koszos, mocskos, mérgezi a bolygót és mind meghalunk tőle, ki kell tiltani, a benzinest pedig úgy állítják be, hogy az ég világon semmi gond nincs vele, nem szennyez, teljesen nyugodt lelkiismerettel lehet szabadon használni.
Egyébként érdekes téma ez a CO2. Az autóknál grammokon megy a szőrözés, kvóták, meg súlyos büntető pénzek... Bezzeg az, hogy fűtés céljára mindenki tonnákat enged a légkörbe, az teljesen rendben lévőnek tűnik, senkit nem izgat, lehet nyugodtan csinálni, semmi kvóta, vagy büntetés. A gázfűtés még hagyján, de a mostani helyzetben megint sokan kénytelenek vizes fával, szénnel, szeméttel fűteni. Hogy ez mennyi kormot és egyéb káros, akár rákkeltő anyagot nyom a levegőbe, azzal megint senki nem foglalkozik, az el van nézve. Bezzeg egy dízel autó, amiből kijön km-enként 0,0045 gramm(!) részecske, a tonnákkal szemben, az már hú, micsoda szennyezés és "azonnal ticsák be"!
Szóval egyes sötétzöldek és ismeretek hiányával rendelkező egyének érdekesen nézik ezt a témát.
12es
Nagyon jól írod. És akkor mindezek mellett, említsük meg azt is, az idén milyen környezeti teher lett az ukrán háború, ami szerintem önmagában többet szennyez, mint az összes európai dízel autó együtt. Vagy a sok konténerhajó, ami hordja nekünk a gázt. Meghogy elkezdtük letarolni az erdőket és elégetni a vizes fát... Mintha az elmúlt 50 évben mindent, amit beszéltek nekünk a környezetszennyezésről, teljesen el lett felejtve.
15! Így van!
Ha csak az ukrán gázvezeték felrobbantását nézzük, napokig ömlött több millió köbméter metán a légközbe. A metán üvegház hatása sokszorosa a szén-dioxidénak!
Itt Európában az egész környezetszennyezés téma nagyon rá lett tolva a személyautókra. Ki lettek kiáltva fő bűnösöknek. Pedig az ipar, a fűtés, az irdatlan mennyiségű egyszer használatos ipari csomagolóanyagokhoz képest az össz európai kipufogógáz kibocsájtás csak csepp a tengerben.
Ezért az Euro 5-6-os autókat nem izélgatnám. Az Eur4 alattiak meg úgyis szép lassan kikopnak. Ez a probléma magától megoldódik idővel. Vannak ennél sokkal komolyabb környezeti gondok. Csak azokhoz gazdasági, politikai, társadalmi és egyéb lobbi érdekek miatt senki nem mer hozzányúlni.
16os
Sajnos elég nagy a gond, 13 év múlva már nem lesz új modell belsőégésű motoros autóból, a használt és az új autók ára is az egekbe szökik, az elektromos autók tele vannak kompromisszummal, és jelenleg méregdrága tölteni őket, drágább, mintha valami erős benzinessel járnál. Persze ha nem a munkában töltesz vagy nincs otthon napelemrendszered. Szóval annyira nem vagyok nyugodt, de én az a fajta vagyok, aki nem szeretem a világvége hangulatot. Egyenlőre örülök, hogy a 10 éves 3.0 TDI-t lehet használni, még nem nagyon elavult, sőt, jobb mint az új autók rengeteg szempontból. És örülök, ha van bele gázolaj. Mert ugye arra sincs már garancia, hogy mindig van, lehet holnap nem lesz, vagy kitör a pánik, és 2 km sor lesz a kutaknál.
17!
Nekem 4 éves dízel autóm van. Mikor vettem, akkor még nagyon kihasználtam. Azóta helyben lett munkám. Így ha nem lehetne megtankolni, az sem tragédia számomra, mert városon belül van más alternatíva is.
Az elektromos autó töltésével kapcsolatban nálunk a munkahelyen most ősszel adtak ki egy utasítást, mely szerint tilos bent tölteni. Napelemem nincs. Az új szabályozás miatt nem is lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!