Szerintetek jók az elektromos autók?
Igen, komoly kérdés.
Személy szerint én nem kedvelem az e autókat, elvakultan egy csomó ember dicsőíti őket, míg amikor én felsorolom ellene az érveimet, csomóan lehülyéztek. Az nem kérdés, hogy ez a jövő (hiába nem szeretném), de valóban.
Kérdés: ki van az elektromos autók ellen/mellett? Mik az érveitek?
Az biztos, hogy gazdaságosak, hiszen az áram olcsóbb mint bármely üzemanyag. Ez persze nem jelenti, hogy környezetbaráttabbak - valahogy az áramot is elő kell állítani, amivel töltöd, a rossz akksi pedig veszélyes hulladék, de ez más téma.
Hatótáv miatt egyenlőre egyértelműen alárendeltek a fosszilis üzemanyaggal hajtott autóknak (kizárólag városi használat esetén talán nem, de miért vennél annyi használatra, hisz úgy be se hozza az árát).
Teljesítményben megközelítik őket.
Parkolás Magyarországon ingyenes velük, és állami támogatás van rá, amivel elméletileg még gyorsabban visszahozná az árát, 3-400 ezer kilométeren, de a fent említett hatótáv probléma miatt ez nem jön olyan hamar össze, pláne hogy az autónak ekkora távon már szervizköltségei vannak gondolom, esetleg akksicsere, miegymás.
Aztán magát a töltést is meg kell valahogy oldani, ha télen használod és pl szállodába mész, nem lógathatsz ki egy 50 méteres hosszabbítót az ablakon, ha nem akarsz megfagyni, ahogy szintén a saját házadban sem. Kell egy kültéri konnektor hozzá szerintem.
És a hang se utolsó szempont. Nem csak azért mert szeretem a kocsik hangját :) ha egész Budapesten csak elektromos kocsik lennének, nem hallanád őket, sokkal több lenne a baleset. Kellenének ilyen "zajkeltők", ami nemtom mennyi plusz pénz, az is meghibásodhat, stb.
Szóval összességében nem egy rossz koncepció, de szerintem a mindennapi elterjedéséhez még kell rajtuk pár dolgot javítani.
Miért kellene ilyen fekete-fehéren látni a világot?
Autókkal/motorokkal foglalkozom, a munkámban újakat rakunk össze, a szabadidőmben mindenféle régit, nem bírom megállni hogy ne nézegessek meg egy korábban még nem látott típust, bármi érdekel amit belsőégésű motor hajt, de nem bírok ilyen elvakult lenni: nem lesz rossz az az elektromos autó, hétköznap, munkába járni tökéletes lenne, főleg önvezetővel.
Érvek? Egyre több szól az elektromos mellett, főleg sűrűn lakott, városias környezetben, ahol a távolságok kicsik, csak a tumultus miatt tarthat sokáig megtenni az utat A-ból B-be.
Hétvégére meg elő lehet venni a szerelemből tartott benzinest/gázolajost. :)
A városi környezetre én is gondoltam, természetesen. Főleg a nagy világvárosok, amiknek a körébe szépen lassan betántorog Budapest is.
De az akkumulátorgyártást minimalizálnám. Szerintem nem lennének nagyon jó következményei a sok akkumulátornak. A városi autókat úgy oldanám meg, ahogy a trolik mennek. Lenne bennük egy kis akkumulátor, ami enged 50 km-t menni, városi környezetben. Az energiát viszont nem az akksiról szedné (ill. arról is néha-néha, hogy ne "Lustuljon" el az akksi), hanem vezetéknélküli áramot kapna (Tesla [link]
Úgyis annyi rádióhullám van körülöttünk, ezt is meg lehetne oldani. Igen, az egy problémakör, hogy az autó hogy jut ki a városból, esetleg nyaralás. Nos, egyszerű.
Minden megyében lehetne éves "árambérletet" vásárolni az autóhoz, megfelelő azonosítással, számlával stb. Ehhez egy nagyon erős, és biztonságos informatikai háttér kell, hogy ezt megfelelően ellássák. Szerintem így lenne jó.
Abszolút egyetértek azokkal, amit mondtok, de egy elektromos autó mindig drágább (még), mint egy hasonló kategóriájú benzines, és szerintem csak városi közlekedéssel nagyon hosszú idő még ezt a különbséget is visszahozni. Párszázezer km mennyi idő alatt van meg, ha csak városban közlekedsz? Elég sok év, vajon kibírnak-e annyit különösebb javítás nélkül? Mondjuk egy Nissan Leaf? Esetleg tapasztalatok, van valakinek, vagy ismerősének elektromos autója?
Taxizásra pl kifejezetten jó viszont, egy nap úgysem tudnak 100-200 km-nél többet menni, ki kell tartson az akksi.
#7 Ez az, aminek nagyon örülök :)
A fosszilis üzemanyag betiltásáig a suzka örök :) xddd
Látszatmegoldás...
Mivel túl vagyunk az oilpeeken, ideje gondolkodni a fosszilis üzemanyagok utódán.
Jelenleg az elektromosság vezet, de ez inkább kényelmi szempontok alapján (ti. egy autó most is tele van elektronikával és így egy rendszerről lehet működtetni mindent). De ha jobban belegondolunk, sok kérdés felmerül...
Az áram tárolása nem igazán megoldott. Az akkuk nem a legjobbak e célra: a W/kg arányuk sehol sincs a fosszilis tüzelőanyagokhoz képest. Ebből következik a korlátozott hatótáv, ami utány a töltés sem olyan egyszerű, mint egy benzinkúton teletölteni a tankot. Szóval hosszabb utakra nem igazán alkalmas. Városban pedig az autózás hátrányait nem képes kiküszöbölni: a dugók, a rengeteg helyigény, stb. nem függ a használt üzemanyagtól.
A lényeg, hogy a jövőben nyilván átveszi a belsőégésű motorral hajtott járművek szerepét, de ezzel együtt át fog alakulni a jelenlegi közlekedési rendszer is.
Szerintem jók csak nálunk nincs kiépítve a töltőhálózat. Már most lehetne minden nagyvárosban megyénként 1 vagy 2 és autópályákon is úgy 100km-enként de persze nem csak 1-1 csatlakozó mert mi van ha odaérünk h töltünk és előttünk valaki épp tölti a kocsiját ami miatt vesztünk fél-1 órát.
Most olcsó az áram de mi lesz akkor ha jobban elterjed az elektromos autó? A gázolaj se volt drága ameddig rá nem jöttek arra hogy üzemanyagként is fel lehet használni.
Én mellettük vagyok mert egyszerű a felépítése, nagy a nyomatéka, csendes és most jelenleg olcsó az üzemeltetése. Ha lenne rá pénzem akkor elgondolkodnék hogy vegyek egyet, a töltőhálózat hiánya miatt aggódnék csak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!