Az elektromos autók mitől jelentenek akkora forradalmat?
A dízel a káros a szerves élőlényekre, az ember tüdejének sem jó.
Viszont, sokkal kevésbé cseszteti az ózont, mint a benzinesek.Utóbbi viszont az emberi szervezetre kevésbé káros.
Azért egy elektromos autó nem nagyon alternatíva még.
Azért, egy családot nem paszírozhatunk be egy BMW i8-ba vagy egy Renault Zoéba.
Családi autónak minimum Octavia,Jetta, vagy nagyobb, esetleg egyterű.
Továbbá, az elektromos auók nehezebbek, mint a benzines vagy dízeles kategóriatársaik.
A Tesla S is olyan nehéz, mint egy nagy SUV.
Nem beszélve a kis hatótávokról, egy autóval sokan (én is) autópályán is megyünk, nem csak a városban.
Szerintem sokkal több ráció van a hidrogénautókban.
Ugyanis a hidrogéntechnológia rendelkezik az elektromos autók előnyeivel, de a hátrányaikkal nem.
Vagyis, semmilyen káros anyagot nem engednek ki magukból.Viszont a hatótávolságuk akár egy dízel vagy benzines személyautóé.Tankolni ugyanannyi ideig tart, mint egy benzinest.Ami még előnyös, ugyanúgy "bivalyok" mint az elektromos autók.Ami szintén plusz, nem olyan nehezek.
Azért a tiszta hidrogén termeléshez is sok energia kell.. Majd ha napelemmel bontják (és a napelemgyárak is napenergiával mennek), akkor oké.
Alternatíva még a szél és a vízerőművek, amik tiszta ener-
giát termelnek. Illetve az atom is, ott a tárolás az, ami
környezetszennyező.
Minden váltás idején voltak a kérdezőhöz és az első válaszolóhoz hasonló egyszerű élőlények. Mindenre a "nem lehet", a "káros", "tíccsákbe" volt a reakció. Akkor is amikor lóvasútról váltottak gőzvontatásra, akkor is amikor lovaskocsiról benzinmotoros járműre. Aztán a valóságban persze a sok kutya ugat, ugat, de a karaván azért halad.
Szegény egyszerűek nem számolnak a napelemekkel, a szélerőművekkel, és azzal, hogy az elektromos hálózatra kapcsolt autók valószínűleg kétirányú kapcsolatban lesznek, cserébe az olcsóbb töltőáramért: olyan volumenű tartalék kerül az energiaelosztók kezébe, amiről ma álmodni sem mernek: egy-egy csúcs esetén nem kell csúcserőművet indítani, hanem a felcsatlakoztatott kocsik akkuiból lecsipkedni egy-két kWh-t, az már többszáz MWh is lehet egy nagyobb város esetén. Amit persze utána visszatöltene a rendszer az akkukba. Csak Budapesten csupán a közvilágítás és a háztartási fogyasztók energiatakarkosabbra cserélése jelentős részét fedezné a az elektromos autók éjszakai (töltési idő) energiaigényének.
Szóval a kérdező nagyon rosszul látja. Ez legalább akkora váltás, mint a ló-->gőz, gőz--->belsőégésű motor váltás volt.
Nem te vagy az a tag, aki mindennap ezt a témát feszegeti??
Láthatnád, hogy olyanokat kérdezel, amitől a mérnökök füle is ketté állna. Nyilván mindenkinek van annyi hétköznapi tudása, hogy alapszinten hozzászóljon a témához, amivel pont akkorát is mond, de senki nem fogja a helyetted a fáradtságot venni, hogy komolyan utánanézzen és belemélyedjen a témába.
Ez amúgy sem egy kérdés, hanem egy komplex fórum téma. Ha annyira érdekel több tucat valódi tudományos weboldal foglalkozik vele, valódi tudósok, mérnökök véleményével, nem pedig egy ilyen gyakorikerdesek.hu, aminek már csak a neve is a témához mérten annyira abszurd és nevetséges, hogy azt szavakkal le se tudnám írni.
Még nem jelentenek semekkora forradalmat, mert nincs meg a megfelelő technológia.
Az átlagemberek számára nem terjednek tömegesen az elektromos autók. Többek között azért nem, amiket felsoroltál.
(Azt az "ózon csesztetéses" dolgot nem nagyon értem amiről írtál. Szerintem inkább az üvegházhatásra és a globális felmelegedésre gondoltál. De talán nem is lényeg...)
Egyenlőre nekem sem alternatíva, mert nem lehet vele lenyomni 1500 km-t fejfájás nélkül. De amúgy a Tesla Model S egy qrva jó autó. Abban már látni tudom a jövőt. És a Tesla Model S egy Audi A6-al egy kategória, úgy hasonlítgasd, szóval nem csoda, hogy egy nagy dög. Kár hogy a Tesla nem gyárt kisautókat is, mert akkor tarolna igazán. A BMW i8, és hasonlóknak semmi értelme nincs. A hibrid eleve egy értelmetlen dolog szerintem.
A hidrogén technológia pedig szinte használhatatlan, ezt tudjuk, nagyon nehéz előállítani.
"Azért egy elektromos autó nem nagyon alternatíva még.
Azért, egy családot nem paszírozhatunk be egy BMW i8-ba vagy egy Renault Zoéba.
Családi autónak minimum Octavia,Jetta, vagy nagyobb, esetleg egyterű."
Azért már most is vannak olyan elektromos autók amiben egy család elfér, a gond az inkább az ár.
"Továbbá, az elektromos auók nehezebbek, mint a benzines vagy dízeles kategóriatársaik.
A Tesla S is olyan nehéz, mint egy nagy SUV."
Szerencsére a villanymotor nyomatéka hatalmas, valamint fékezésnél visszanyeri a mozgási energia jelentős részét. Kiváló szerkezet pirostól-pirosig való közlekedésre.
"Nem beszélve a kis hatótávokról, egy autóval sokan (én is) autópályán is megyünk, nem csak a városban."
Gyors-töltés + kiépített állomások. (Lásd nyugat). A gond inkább az, hogy ezek a motorok nem sebességváltón át kapcsolódnak a tengelyekhez, hanem áttétel rendszeren. Nagy sebességen már iszonyat gyorsan forog a motor tengelye.
"Szerintem sokkal több ráció van a hidrogénautókban.
Ugyanis a hidrogéntechnológia rendelkezik az elektromos autók előnyeivel, de a hátrányaikkal nem.
Vagyis, semmilyen káros anyagot nem engednek ki magukból.Viszont a hatótávolságuk akár egy dízel vagy benzines személyautóé.Tankolni ugyanannyi ideig tart, mint egy benzinest.Ami még előnyös, ugyanúgy "bivalyok" mint az elektromos autók.Ami szintén plusz, nem olyan nehezek."
Hatásfok. A sima hidrogénautó egyszerűen nem éri meg. Amúgy, a hidrogén autó is egy elektromos autó, csak egy kémiai folyamat segítségével állít elő elektromosságot hidrogénből. A végtermék meg víz.
Hogy milyen lesz a jövő?
bmw i3 rex szerű. A bmw i3 rex egy villany autó, ahol egy benzinmotor szolgáltatja a plusz kilométereket, ha hosszabb útra mennél. A jövőben benzinmotor helyett hidrogénmotor lesz. Míg városban szaladgálsz vele, addig megy aksiról, ha valamiért lemerülnél (mert hosszabb útra mész, és nincs időd gyors-tölteni), akkor, onnantól pedig megy a hidrogén.
Úgy van, vitatkozzatok egymással.
A tisztelt kérdező le se sz@rja mit írnak ide az emberek, ezzel szórakozik már vagy egy hete
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!