A gyártással járó környezetszennyezés, így az élettartam mennyire kerül figyelembe vételre a személygépkocsik környezeti terhelésének vizsgálatakor?
"Audi vagy BMW dízelmotorral, amely egymillió kilométert elmegy."
Biztos, hogy ezt nem a humor kategóriába akartad feltenni?
Gondolom, még a maguktól kigyulladó dízel BMW-kről sem hallottál, ugye?
Nem kicsit sarkos a példád, bár gondolom szándékosan provokáló jelleggel tetted fel.
https://www.youtube.com/watch?v=XxjNMXcnlbI
BMW 530d 1,2 millió kilométer után.
https://www.youtube.com/watch?v=-GsG79tOO7Q
Peugeot 407 egymillió kilométer felett
Talán sarkos a példa, de figyelmen kívül hagyni az általam említett tényezőt nem kevésbé sarkos.
A cikkben szereplő BMW-kben az egyikben 181e km, a másikban 220e km volt, mielőtt kigyulladtak...
De rengeteg példa van fenn a neten, egyik sincs még csak a közelében az 1 millió km-hez, sőt még a feléhez sem. :-)
Komolyan gondolod a kérdést?
A gyártással járó szennyezést senki nem veszi figyelembe, ill, de a németek. Úgy tudom ott horror a krómozás, bezzeg Kínában...de a mese szerint, ott van olyan folyó, amiből kipusztultak már a halak...
Régebben olvastam, h 1 tonna autó legyártásakor keletkezik 10 tonna veszélyes hulladék. Szerintem, nem sokat javult a helyzet.
Igen, ez egy érv a régi, "már" legyártott autók mellett. A '90-es években volt a csúcson az autó gyártás, szokták mondani...azok, megfelelő karbantartással tényleg elmentek 1 millió km-t.
A másik oldal, ha nincs új autó, nem pörög a gazdaság. Hogy adnál munkát, jó fizetést 4000 embernek az Alföld közepén? A mercedes gyár helyén kukorica föd vót. Bár...4000 adag tortilla és kukoricás sör egész évre, lehet, h megtermett ott hajdanán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!