Középkategóriás téli gumit rakassak fel, vagy felső kategóriás 4 évszakosat?
Jön a tél, aktuális lesz a gumicsere. A meglevő téli gumim túl régi, azt mindenképp cserélni kéne. Fölmerült bennem, hogy négy évszakosat rakatnék fel. Ezzel megspórolnám a félévenkénti kerékcserét (mindegyik gumi saját felnin van). Az általam olvasott cikkek szerint a négy évszakosok már egyre inkább közelítenek télen a téli, nyáron a nyári gumi minőségéhez, de nyilván ezerféle gyártó és típus van, tehát nem is olyan könnyű az összehasonlítás.
Ha téli gumit vennék, mindenképp max. egy középkategóriásat vennék. Ha négy évszakosat, akkor inkább rászánnám a pénzt egy felső kategóriásra. Ezt néztem ki, jókat olvastam róla: Bridgestone A005 Evo. Ez darabonként kb. 10e Ft-tal drágább lenne, mint amit téliként vennék, viszont nyárit nem kéne venni. A meglevő 6 évest eladnám, és ezt sokkal jobban ki tudnám használni.
Nem megyek sokat, évente 7000 km körül, ennek fele város. De nyilván nem akarok olyat sem, hogy valahová csupán azért ne indulhassak el, mert pont abban az időben (havazás) ezekkel a gumikkal nem, csak kifejezetten téli gumival lehetne elindulni. Szóval bekorlátozni nem akarom a lehetőségeimet. De az tény, hogy ritkán használom az autót havazásban városon kívül. Egyébként egy normál sedan személyautóról van szó.
Kinek mi a véleménye általában a négy évszakos gumikról vagy kifejezetten erről a típusról télen, adott esetben havas utakon? Mennyire fordulhat elő, hogy négy évszakossal (netán pont ezzel a típussal) már nem lehet elindulni, de téli gumival még el lehetne?
#10: elég, ha egyszer esik hó egész évben, ha pont akkor kell menned, úgy fogsz csúszkálni, mint disznó a jégen! Erre nem lehet alapozni.
Amúgy aki szerint a négyévszakos gumi kamu, érdemes lenne megnéznie mondjuk a tavalyi ADAC teszteket. Egészen addig, amíg nem esett le a hó, csak hideg volt, az összes négyévszakos oda-vissza verte a télit száraz fékúton, és manőverezésben. A magyar éghajlatra az egyik legjobb alternatíva a négyévszakos abroncs, mivel amíg nincs hó, addig kiemelten jobban tapad, mint egy téli (tehát itthon kb a téli napok 90%-ában). 2 helyzetben rosszabb valamivel: teljesen száraz úton a nyári gumi valamivel jobb, illetve tömör havon jobb a téli.
" 2 helyzetben rosszabb valamivel: teljesen száraz úton a nyári gumi valamivel jobb, illetve tömör havon jobb a téli."
Vagyis messze nem tökéletes se nyárra, se télre, pont úgy ahogy leírtam. Persze annak jó a négyévszakos is, aki azt mondja nem indul el ha elered a hó, vagy nem közlekedik nyáron száraz időben. Vajon mennyire reális? Mert ezzel kb. 5hónapot ki is zártunk!
A téli gumi fun oknak azért leírnám, hogy sokan járnak télen is nyári gumival...
És akik kicsusznak télen azok kicsusznak téli gumival is.
Aki azt hiszi hogy a nyári gumival nem lehet télen közlekedni mert nem tudsz az uton maradni azoknak azért felhívnáma figyelmét hogy a téli gumik magyarországon kb 20-25 éve kezdtek csak terjedni, előtte mindenki nyárival járt.
Én nem tudom, nekem valahogy több mint 20 éve sikerül az uiton maradnom nyári gumival is.
Vannak akiknek ez télivel sem megy...:D
Nálunk sikerült ezta téli gumi marketing maszlagot ugy beadni hogy még az is felrakja a téli gumit aki télen nem autózik és a garázsában áll az autó egész télen
Bezzeg pl az angolok nem is használnak téli gumit, biztos ők is hülyék:)
A magyar éghajlat nem túl hideg már, hó se nagyon van, nem véletlenül nem kötelező a téli gumi...
De ti csak költsetek, vegyetek mind a 4 évszakra külön gumikat:DD
#14: miért nem megyünk vissza rögtön a középkorba? Hiszen tök jó volt lóháton, hátrafelé nyilazva közlekedni, nem?
"És akik kicsusznak télen azok kicsusznak téli gumival is."
Vagy mondjuk nem? Bármiféle teszt megmondja, és a gyakorlatban is így van, hogy abban a pillanatban, amikor leesik az első hó, a legszutyokabb téligumi is jobban fog tapadni, a legfaszább nyárinál is, mert a teljesen sík felület (mily meglepő módon) sokkal rosszabbul fog tapadni, mint a téligumi barázdált felülete. Még egyszer mondom: nem a száraz körülményekkel van a baj! De soha nem tudhatod, mikor kerülhetsz olyan helyzetbe, amikor épp egy olyan úton kellene menned, ahol még nem tolták le a havat. Összehasonlíthatatlanul rosszabbul viselkedik az autó, egyszerre lesz alulkormányozott, és túlkormányozott (főleg, ha hátsókerekes).
Ebben nincs semmi marketing, ki lehet próbálni milyen. Ha szerinted ugyanúgy tapad mindkettő esetben, akkor vagy gyalogostempóban közlekedsz, vagy 20 éve nem vezettél havon/tömörített jégen.
#15 képzeld el...
Nekem 21 éve van jogosítványom, minden nap autózom, és képzeld el mentem már havas úton elég sokszor, és egyszer sem mentem be az árokba.
Aki az árokba megy az azért megy mert nem az utviszonyoknak és az autójának képeségei szerinti sebbeséggel vezeti az autóját...
ergo nem a gumi vezet, hanem a sofőr:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!