Egy felső (bb) kategóriás, ún. "prémium" autóra
tizen-huszon évesen miért kell többet költeni, mint egy
azonos korú alsó vagy középkategóriás társára?
Figyelt kérdés
Ugye, mindenki mondja hogy a prémium az szívás, pénztemető, minden rossz rajta, vagy el fog romlani, stb.
Az alkatrész árakon kívül miért neccesebb egy ilyen autót venni és fenntartani? Mi olyan van benne, ami egy kisautóban nincs, az elektromos (sokszor felesleges) kütyükön kívül?
Vagy ez inkább csak a német, vagy német alapokon nyugvó autókra igaz?
2019. szept. 13. 11:30
1/7 anonim válasza:
Mivel ezekben a prémium autókban általában nagyobb, erősebb, bonyolultabb szerkezetű motorok is vannak, amiknek az ára ezekből adódóan húzosabb mint az általad említett kisebb autóknál (gondolok itt az üzemanyag költségre, illtve a méretesebb abroncsokra, felnikre). Ugyanakkor a prémium autók karbantartásánál azt is meg kell fizetni, hogy te olyan autót használsz. Nem csak német autóknál igaz, bármelyik ilyen idős prémiumnál előjöhetnek az általad említett problémák, függetlenül, hogy német, japán, olasz, amerikai, francia, esetleg angol. Ezeknek az életükben meg fontos szerepet játszott a tulajok odafigyelése vagy esetleg hanyagsága (de ez meg nem csak a prémiumoknál igaz hanem a kisebb kategóriasoknál is, hiszen sz.pni mindennel tudsz csak, nem mindegy mekkora mértékben).
2019. szept. 13. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 anonim válasza:
Azért mert én az alsó kategóriában egy garnitúra gumi cserét megúszok 50000 ft-ból, addig a sógorom az X5-nek pont 500 000 ft volt a csere.
Ráadásul az enyém simán elmegy 100000 km-t, míg az X 5 csak 30000-et megy el egy garnitíra gumival.
Ha még tovább számolom akkor az enyém 100000-et kibír 50000 ft-ból,
az X5 pedig 100000 km alatt 1,5 milla ft-ba kerül.
A többi részénél szinte ugyan ilyen különbségek vannak.
2019. szept. 13. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
3/7 anonim válasza:
a prémium márkák prémium érzést nyújtanak, prémium költséggel.
Ez bármilyen prémium márkára érvényes. Nagy autó nagy élmény. Akinél már az olajcsere is gond, az inkább Marutit vegyen.
2019. szept. 13. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
4/7 anonim válasza:
Bonyolultabb megoldások vannak benne, amiknek a javítása is bonyolultabb és így drágább. (drágább alkatrészek, több munkaóra), illetve több a hibalehetőség, így gyakrabban hibásodik meg.
2019. szept. 13. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
5/7 anonim válasza:
Az a baj, hogy egy ilyen tizen-huszonéves autó nagy valószínűséggel járt már legalább egy pénztelen hülyegyereknél, akinél egy gumicsere vagy egy olajcsere is gondot okozott anyagilag, de kellett a bömös. Így meg aztán ki tudja milyen állapotban van valóban.
2019. szept. 13. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 anonim válasza:
Lehet le fogtok pontozni de nekem lehet új vagy régi prémium autó, vezetési élményben totál steril az összes! :D
Mész 130-al a pályán és mintha 50-el mennél faluban...
Mész 50-el faluban és mintha 20-al tögyögnél....
Nekem ez az agyonszigetelés olyan szinte nem jön be!
Basszus egy régi Lada több vezetési élményt nyújt!
Persze biztosan van olyan aki szereti ha síri csöndben suhan és totál nem jön át a sebesség, de én kihagyom!
2019. szept. 13. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
7/7 A kérdező kommentje:
#6 ha autózni akarok, akkor valóban jó ha hallom a motort és érzem a kocsit, de napi szinten jobb szeretem (szeretném...) én is ha csak suhan, szépen csendben, erőlködés nélkül.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!