Középkategóriás téli gumit rakassak fel, vagy felső kategóriás 4 évszakosat?
Jön a tél, aktuális lesz a gumicsere. A meglevő téli gumim túl régi, azt mindenképp cserélni kéne. Fölmerült bennem, hogy négy évszakosat rakatnék fel. Ezzel megspórolnám a félévenkénti kerékcserét (mindegyik gumi saját felnin van). Az általam olvasott cikkek szerint a négy évszakosok már egyre inkább közelítenek télen a téli, nyáron a nyári gumi minőségéhez, de nyilván ezerféle gyártó és típus van, tehát nem is olyan könnyű az összehasonlítás.
Ha téli gumit vennék, mindenképp max. egy középkategóriásat vennék. Ha négy évszakosat, akkor inkább rászánnám a pénzt egy felső kategóriásra. Ezt néztem ki, jókat olvastam róla: Bridgestone A005 Evo. Ez darabonként kb. 10e Ft-tal drágább lenne, mint amit téliként vennék, viszont nyárit nem kéne venni. A meglevő 6 évest eladnám, és ezt sokkal jobban ki tudnám használni.
Nem megyek sokat, évente 7000 km körül, ennek fele város. De nyilván nem akarok olyat sem, hogy valahová csupán azért ne indulhassak el, mert pont abban az időben (havazás) ezekkel a gumikkal nem, csak kifejezetten téli gumival lehetne elindulni. Szóval bekorlátozni nem akarom a lehetőségeimet. De az tény, hogy ritkán használom az autót havazásban városon kívül. Egyébként egy normál sedan személyautóról van szó.
Kinek mi a véleménye általában a négy évszakos gumikról vagy kifejezetten erről a típusról télen, adott esetben havas utakon? Mennyire fordulhat elő, hogy négy évszakossal (netán pont ezzel a típussal) már nem lehet elindulni, de téli gumival még el lehetne?
Köszönöm a gyors reagálásokat!
Igen, 1-es, pont ezért is gondoltam 4 évszakosat, mivel ha cserélgetem, ki sem tudom használni se a télit, se a nyárit.
#4: a télivel is becsúszhatsz az árokba. Igazából, ha ezen múlik, hogy becsúszol az árokba vagy sem, az már rég rossz.
Én azt gondolom, hogy a "kemény magyar télbe" 4 évszakos gumival elindulni nem egy extrém kockázat.
A tavalyi évben egyetlen napon esett 10 centi hó hajnalban és a hipiszupi téli gumikkal úgy csúsztak vissza az utcánkban a fronthajtásos szarokkal, hogy rossz volt nézni.
Én a középkat. télit venném + nyári gumit. De én 25ekm-t megyek egy évben.
Ha 7ekm nél többet nem autóznék én is megelégednék a négyévszakos gumival.
Előnye télen nincs a
téligumihoz képest, nyáron vizes úton jobb mint egy nyári gumi, viszont hangosabb de ez nem sokmindenkit érdekel.
Négyévszakosat, de ne a Bridgestone-t
Vagy Michelin CrossClimate2, Vagy Goodyear Vector 4season 3. generáció.
Ezek a legjobbak.
8-ra:
A 6 éves nyárit én se dobnám el, hanem eladnám, ha most 4 évszakosra váltanék.
A téli az öregebb, 8 éves, tehát a kilencedik szezonját kezdené, azt már lecserélném.
7-re:
Köszi az információt, utána nézek azoknak is.
6-ra:
Nyilván nem várom egy 4 évszakostól, hogy télen jobb legyen, mint egy téli. Ha csak közel olyan jó, pontosabban a felső kategóriás 4 évszakos olyan jó, mint a középkategóriás téli télen, azzal tökéletesen megelégszem.
Mindenkinek köszönöm a választ, mindenkire nyomtam zöld gombot. További véleményeket is szívesen olvasok.
Én nyári gumikon közlekedek egész évben, sose volt ebből bajom, (igaz nem járok télen a hegyekbe síelni).
Rengeteg pénzt megsporolok az évenkénti két gumi le/gumi fel féle történek kiiktatásával. És nem kell hogy 8 gumim legyen a 4 kerekű automra:)
Manapság már szinte nincs is tél, ha nem a hegyekben élsz és nem jársz télen külföldre akkor jó neked a nyári gumi is.
A 4 évszakos a legrosszabb választás, az nyáron is szar meg télen is:)
Járhatnál egész évben télivel is még az is jobb, csak a téli meg nyáron nagyon kopik igy vehetnél 2 évente új gumikat
Én a nyárit javaslom egész télre... Vízes úton jobb is a nyári, hó meg alig van már, sőőt még fagy se gyakran:D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!