Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A hengerfejességnek kötelező...

A hengerfejességnek kötelező velejárója,hogy felforr a víz?

Figyelt kérdés
2022. szept. 23. 14:42
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Nem. Attól függ, hogy hol szakad át a hengerfej tömítés. Forrni csak akkor fog a víz, ha a víztérnél szakad át. Ha pl. két henger között, vagy henger és olajtér között szakad át, annak semmi köze a vízhez, tehát nem is fog forrni, de az is hengerfejesség.
2022. szept. 23. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Akkor jó.Kis víz hiánytott a tartályból. A maximumig feltöltöttem. Mentem vele 40 km-t. Most egy centire van a maximumtól.De fölötte! Ez most miért van?
2022. szept. 23. 15:55
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Esetleg korábban hidegen nézted, utána pedig üzemmelegen. Melegen megnő a térfogata és magasabban lesz a szintje, mint hidegen. Amúgy a legtöbb autónál a skála a hőség állapotot mutatja, szóval ha hidegen maxon van, melegen pedig nyilván fölé megy, az teljesen rendben van.
2022. szept. 23. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

"a skála a hőség állapotot mutatja"


HIDEG* állapotot

2022. szept. 23. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 D.O.81 ***** válasza:
92%

Üdv!


Motor folyamatosan olajat veszt, kipufogófüstje kékes, füstgázok szaga égett, és, vagy elpárolgott olajra jellemző. Ekkor gyűrűtöréstől a hengerfej tömítés olajkör irányába történő átszakadásán át a szelepszár szimering tönkremenetelén át a turbóig, ha van bármi lehet.

Hengerfejes lehet a motor, ha a hengertérbe valamilyen okból hűtővíz tör be. Ekkor a kapott füst hófehér, szaga a fagyállós hűtővízre jellemző.

Hengerfejes a motor akkor is, ha a hengerfej tömítés a víz és az olajkör között szakad át. Ekkor a hűtővíz állaga megváltozik, de fordítva is amikor az olaj állaga fog megváltozni és úgymond megdermed.

A víz forrása arra utal, hogy nagy mennyiségű füstgáz kerül a hűtővízbe, magyarul levegősödik a rendszer, hőszállító képessége romlik.

Hengerfejes a motor akkor is, ha valamilyen oknál fogva a kipufogóoldali szelepek megégtek, elvetemedtek, vagy beverődtek és ezért nem zárnak tökéletesen. Ekkor kompresszióvesztés van. Vagy diesel blokkoknál amikor az izzítókamra kiszakad az öntvényből. A sűrítésnek annyi, csörög, mint egy csörgőkígyó, fehéren füstöl, mint egy gyárkémény, annak szaga gázolajra jellemző.

És tovább....


Üdv.

2022. szept. 23. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!