Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy lehet gyorsan kiindulni?

Hogy lehet gyorsan kiindulni?

Figyelt kérdés
Elindulásnál (piros lámpától stb) olyan lassú vagyok, nehezen indul el az autó, mindenki lehagy, de nem tudom mit csinálok rosszul gondolom rosszul kezelem a váltót vagy nem tudom. Valaki letudná nekem írni hogy hogyan kell??? Ha a váltással van a probléma akkor, hogy váltsak pl. 20-nál 2-es, 30-nál 3-as, de így nagyon lassú és olyan mintha fulladna az autóm (1,3-as Toyotám van) vagy csak később kell váltani mikor már meghúzattam egy kicsit vagy jaaajj, légyszíves segítsetek mert már nem értem az egészet. Az oktatóm le akart húzni és nem tanította meg. 22/l
2010. szept. 22. 19:31
1 2 3 4
 21/32 anonim ***** válasza:
0%

Nyugi a toyoták eleve olyanok, hogy lassan indulnak. Tapasztalatból mondom; én skodán tanultam, és utána édesanyám toyotáját vezetni kész rémálom volt, ne tudd meg, hogy mennyit fulladoztam vele. Na ez gyakorlás kérdése, jóval több gáz kell neki, mint ahogy megszoktad, de ha elhagyatott utcán gyakorolsz egy kicsit, hogy egyes-megáll-üres-egyes-megáll-üres stb, akkor ráérzel.

Általában én lámpánál elindulok ugye egyesben, aztán kb szinte utána, ahogy felgyorsult az autó, jöhet a kettes...de ezt is látod majd, ha lassan gyorsul, akkor túl gyorsan váltottál(ezért van az, hogy pl előzésnél négyesből visszaváltunk hármasba, hogy erőtartalék keletkezzen és gyorsabban lehet felgyorsítani és megtenni az előzésnél a távot).

A hármas-négyes már nem nagy ügy, azt ugyanúgy tolhatod, mint ahogy tanultad:)

2010. szept. 22. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/32 anonim ***** válasza:
20%

"Nyugi a toyoták eleve olyanok, hogy lassan indulnak. Tapasztalatból mondom; én skodán tanultam, és utána édesanyám toyotáját vezetni kész rémálom volt, ne tudd meg, hogy mennyit fulladoztam vele."


Jajj ne mondjad már. Nem a Toyota a szar ha fulladoztál vele. Műszaki analfabéte 3.0

2010. szept. 22. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 anonim ***** válasza:

Nyugi, nem kell mindenkit leszólni. A toyotára én egyáltalán nem mondtam hogy szar. Ugyanannyi gázzal, amit skodán használtan, lassabban indult. És fordítva, édesanyám amikor céges skodát vezetett, toyotás reflexszel jobban felbőgette szerencsétlen skoda motorját induláskor, mert több gázt adott...

Én egy hét vezetés után (ősök szabin voltak, enyém volt a toyota) olyan pöpecül belerázódtam, hogy utána európai autónál már nem kellett a fordulatszámmérőre pislogni, hallásra ment...:)

2010. szept. 22. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/32 anonim ***** válasza:
0%
Én nem szóltalak le...
2010. szept. 22. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/32 anonim ***** válasza:
(jah és abszolút friss jogsisként kínlódtam vele - most lesz egy éves-, hogy hozzátegyem; nyilván aki sok százezer kilométert levezetett, annak meg se kottyan a japán-európai autó közti különbség:) )
2010. szept. 22. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/32 anonim ***** válasza:

Gondolom benzines a kocsid.

Adj nagy gázt és engedd fel a kuplungot. Próbálgasd valahol ahol nincs forgalom.

Váltani meg 2000-es fordulatszám környékén kell. Emelkedőn felfele lehet 2200-is, ezt érezni fogod. Huzathatod akár 4000-ig is de többet fog fogyasztani.

Ha régi kocsid van és nincs fordulatszámmérőd akkor a füledre kel hagyatkoznod és amikor hallod hogy már nagyon zúg a motor akkor váltasz.

2010. szept. 23. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/32 anonim ***** válasza:
0%

"Váltani meg 2000-es fordulatszám környékén kell. Emelkedőn felfele lehet 2200-is, ezt érezni fogod. Huzathatod akár 4000-ig is de többet fog fogyasztani. "


Hát te se vagy ép. Átmenetet nem ismersz a kettő között? Ajánlom tanulmányozd a gépkönyvet, ami 3000 körüli váltást ajánl. Persze ha tönkre akarod tenni a motrt, váltsál nyugodtan 2000-nél... Műszaki analfabéta 4.0

2010. szept. 23. 11:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/32 anonim ***** válasza:
Nem lehetséges,hogy váltásnál tovább tartod bennt a kuplungpedált mint ahogy már elváltottál esetleg lassabban engeded fel a kuplungot és mire felengeded annyira leesik a fordulat hogy úgy érzed rángat?
2010. szept. 24. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/32 anonim ***** válasza:

Itt láthatsz egy sportos elindulást,meg még egy pár trükköt is.Kézifékes fordulás,ballábas fékezés,drift,gumiégetés stb

http://www.youtube.com/watch?v=4TshFWSsrn8

2010. okt. 17. 06:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/32 anonim ***** válasza:

1,3 as Corolla, azaz jó esélyel 2000 res évjárat körüli, vagy az elött, a 2002 esek már 1,4 nél indulnak.

(tuti mert 2002 esem van).

Használt auto.hu-t elnézve 1,3 asban még sose volt fordulatszámmérő, de ez nemgond.

Én 1,4 essel, ha spórolni akarok a sebességgel 1200 nál is válthatok, már azzal sem erőltetem meg a motort, viszont az igaz, hogy így nemlessz túl nagy a lendület, amivel már teljesen jól tudom tartani a forgalom sebességét, az "tanult" értékeken való váltás, azaz azonnali 2es, ahogy gurulsz, 30 nál 3as, 40 nél 4es, 50 nél 50ös, de 5öst így csak akkor, ha nagyon nincs mögöttem senki, mert itt azért akkora gyorsulást már nem vág ki, viszont egy kényelmes tempófelvételhez tökéletes.

Viszont mivel neked 1,3 asod van, ezt az egészet elkell felejtened amit eddig írtam, a Japán motorok arról híresek, hogy minél nagyobb fordulaton mennek, annál jobban bírják a strapát, és lendületesebbek.

Kitapasztalni valóban csak te fogod tudni, de én azt javaslom, hogy 1esben soha ne huzasd ki az tiszta benzinpazarlást, 60-90 literes fogyasztást is kilehet hozni egy nagyobb gázzal 1esben. persze ez a végső fogyasztási eredményednek csak egy pici része, de akkoris fölösleges.

2es az a sebesség amivel még lehet nagyon lassan is menni, de iszonyatos kilövésre is alkalmassá teszi az autót, itt adj neki annyit, hogy ne maradj el a többiektől, de nemkell ezt se túlzásba vinni, mert ha már megvan a lendület 40 környékén bőven jöhet a 3 as, azzal érd el a tempót amivel nagyából menni szeretnél legalábbis városban, ezután pedig úgy válts, hogy 4 be már nesokat kelljen gyorsulnod, persze, ha szinte üres az út, és mehetsz 90 el, akkor fölösleges 88 ig elmenned 3 asban, bár megteheted.

A 4es, és 5ös közt annyira nincs nagy különbség rövid távon, persze érdemes használni az 5öst minden téren, de városi körülmények közt, amit megtudsz csinálni 4ben, azt 5ben is, és fordítva.

Ja és magán a váltáson, mindig legyél túl a lehető leghamarabb.

A lényeg az, hogy ne félj egy kicsit nagyobb fordulatra menni.

Még egy apró történtet elmesélnék.

elöző kocsim, 1,2 es corsa, a kicsi kaszninak köszönhetően nagyon pörgős egy darab volt, viszont pont emiatt kicsi, kb 10-20% os gázadásokkal jártam egy darabig, ez jó is volt, de kicsit ellustult a kocsi, aztán jött egy sietősebb út, pontosabban ugyanaz a 70 kilóméter mint máskor, csak gyorsabban, odaléptem neki, mindig kihuzattam egy kicsit jobban, pörgött a motor ahogy illett, nem állatkodásra kell gondolni, csak 1500 as fordulat helyett 3-4000 környékire, és voala zúzás jelentősen kevesebb benzin fogyott.

Arra figyelj, hogy sose erőlködjön a motor, annál rosszabb a világ sincs, se fogyasztásban se kopásban.

Na hajrá.

2010. okt. 17. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!