Előzésnél honnan tudom hogy mikor hanyas fokozatba kell kapcsolni?





#20 előzésnél a gézpedál egy kapcsoló :)) nincsenek köztes fokozatai
A fordulattól pedig nem kell megijedni. Jókat röhögök az olyan kérdéseken, amikben olyanok vannak, hogy a "párom előzés előtt visszakapocsolt, és pár másodpercig 3000-en forgott a motor, papám szerint a párom szétpörgeti így a motort". Aztán csodálkoznak, hogy az épphogy alapjárat feletti eröltetéstől, és 1600-nál felváltástól mitől döglik meg a motor idő előtt.















#22 - azt a hozzászólást nem én írtam.
Én a #5, #6 és #12 hozzászólás szerzője vagyok, ez meg valószínűleg a #25 lesz. :)





#27 vagyok (az előbb véletlen elírtam a 25-öt).
Biztosan belejössz idővel, mindenki kezdte valahogy.
...kinek több, kinek kevesebb gyakorlás kell hozzá, de jobbára megkapja az ember a jogosítványt (és egy alap tudást hozzá), de utána is folyamatosan tanulni kell (tapasztalatszerzés) és nem elbízni magad.
Általában az autó hangján is hallod (csendes autónál lehet nehezebb), és érzed adott esetben a rezgéseit is (pl. alacsony fordulatszám).
Fordulatszámmérő (kijelzés) nem minden autónál van a műszerfalon, de sokat azért nem szokott foglalkozni vele normál esetben az ember - inkább tájékoztató, főként az elején tudod viszonyítási alapként használni.
Látod rajt, hogy mennyire jár ideális fordulatszámon a motor, és akár ez alapján váltani föl vagy le... mondjuk 2500-2700-as fordulaton felváltasz, váltás után lesz belőle mondjuk 2000-2200 körüli érték (autója válogatja), innen gyorsíthatsz tovább, majd megint elváltasz.
Ha előzöl, akkor nyilván jobban fogod pörgetni is, hogy gyorsan el tudd végezni az előzést.
Bár arról még nem beszéltünk, hogy benzines vagy dízel a jármű, kicsit más azért a viselkedésük és az ideális fordulatszám-tartomány is.
Amin tanulok az benzines 1.3
Itthon kettő autó van az egyik dizel a másik benzin de mind2 1.9 és Igen azzal tisztában vagyok, h mikor kell sebességet váltani fel felé, én csak azzal nem vagyok tisztában hogy hanyasban szabad elozni, mivel csak annyi választ kapok az oktatotol és bárki mástól is h attól fugg hogy mennyivel mész, oké de akkor ha pl haladok 70-80 vagy 90 vagy akár 100 km/h felett akor azt honnan tudhatom h hányasba válthatok vissza, mivel nagyon sokan mondták azt is h már 100km/h felett ne nagyon váltogassunk vissza, de nézegetek róla videókat is és bőven 100km/h felett is vissza válogatnak és ez zavar össze h mindenki, mást mond h ezt lehet azt nem és én nekem annyiból, is nehezebb h nem nagyon értek a fordulat szám mérőhöz, sajnos nincs aki foglalkozott/foglalkozna velem családon belül is :) és sajnos olyan oktatót kaptam ki akitol csk annyi választ kapok, h majd rá érzek meg nézzem a fordulat szám mérőt de amikor mondtam neki, h nem nagyon értek hozzá akor meg már azt a választ kaptam h ahhoz nem is kell érteni. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!