Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik a jobb? Dízeles autó...

Melyik a jobb? Dízeles autó vagy a benzines?

Figyelt kérdés

Erre a célra használnám:


Mindennapos használat, munkába járkálás, néha városon kívül is.


De még is melyik a jobb? Megbízhatóbb ezekre a célokra?


2022. jún. 29. 07:52
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
59%

8. A 4.7 l fogyasztással te nyerted meg a hazugság versenyt ma.

Gratulálunk.

2022. jún. 29. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
73%

#10

Ha már modern dízel, akkor viszonyításként modern benzines, amiben szintén ott a turbó, a kettőstömegű, a részecskeszűrő…cserébe a kis motorok jóval hamarabb dobják be a törölközőt. Az autó, amin vezetni tanultam például 1.2 TSI volt, picivel 200 ezer kilométer előtt motorhiba, két hónapig állt + nyilván ráment egy halom pénz. Nagyjából az elmúlt 5-10 évben lett ez a tendencia. Tehát a turbósok már keveset fogyasztanak, nyomatékosabbak, cserébe nem feltétlenül megbízhatóak hosszabb távon. A szívóbenzinesek általában megbízhatóbbak, viszont húzatni kell és jóval többet fogyasztanak. Az 1.0, 1.2 (~50-75 LE) motorok tudnak jól fogyasztani, a dinamikus közlekedésről viszont le kell mondani abban az esetben, hiszen akkor már az is sokat fog fogyasztani. Az 1.4 (~75-90LE) motorok sem erőgépek, de már lehet velük haladni erőltetés nélkül. Cserébe már megeszik vegyesben a 7 litert. Az 1.6 (~100-115LE) már jól tud menni, városban viszont 10, vegyesben 8 körül alakul a fogyasztása, ami szvsz. elég sok. Az 1.8-2.0 (~120-150LE) már nagyon jól tud menni, a városi fogyasztás viszont 11-12 liter körül alakul, nekünk a 2.0 benzinnel 8,5 volt az átlag. Napi 100 kilométer, amiből 80 országút. Az ennél nagyobb benzinmotorokat nem sorolom fel, mert nagyjából ugyanezt kell elképzelni róluk: jobban mennek, de nyilván többet is fogyasztanak.

A dízelnél tök más a helyzet, a turbósok elterjedése (90-es évek) óta nem történt lényegi változás. Nagy előnye, hogy alacsonyabb fordulaton sokkal nyomatékosabb, illetve jóval kevesebbet fogyaszt egy azonos hengerűrtartalmú benzinesnél. Cserébe 10-15 évvel ezelőtt még jóval több hibalehetőség volt benne, hiszen akkoriban a benzinest nem tették tele azokkal, amikkel a dízelt igen.

Az 1.4 dízelmotor (~65-75LE) mellett kellemesen, de nem sportosan lehet kényelmesen haladni, a fogyasztás pedig 3,5-4 liter körül alakul majd.

Az 1.6-os dízelek (~90-120LE) jelentik talán az arany középutat. Nekünk az 1.4 szívóbenzin mellett egy 1.6 dízel autónk van. Kellemesen nyomatékos, jól lehet vele haladni, a fogyasztás pedig a computer szerint ~3,7 liter, de semmiképpen sem több 4,5 liternél.

Az 1.8, 1.9 és 2.0 dízelek (~100-150LE) nagyjából egy kalap alá vehetőek, a fogyasztásbeli különbség a két véglet között 1 liter körül alakul (1.8 ~5 liter; 2.0 ~6 liter). A menetdinamikájuk hasonló, nagyon nyomatékosak, jól lehet haladni velük sportosan is. Az ennél nagyobb motorokat itt sem írom le, nagyjából hasonló a helyzet, illetve ezek a legelterjedtebbek.

Összesítésképpen azt mondanám, hogy nincs jobb a kettő közül, a felhasználás és az egyéni igény dönt. Sztereotípia, hogy a dízeleket kéthavonta kell vinni szervizbe, ahol aztán minden alkalommal otthagysz félmilliót. Francokat. Ha nem egy széthajtott vackot veszel, akkor a megfelelő karbantartás mellett nem fog cserben hagyni. Persze időnként elő fognak jönni gondok, de ez természetes. Ha autót tartasz fenn, ezekre készülni kell. A benzinesről pedig szintén sztereotípia, hogy tankolsz bele, műszaki előtt megnézed és kész. Esetleg néha olajat cserélsz. Ha túllépsz a legigénytelenebb motorokkal szerelt példányokon (ezres Swift), akkor ott is épp ugyanúgy jöhet bármikor bármi, újabban ugye már turbó, részecskeszűrő és kettős tömegű is, amelyek miatt a dízelek a pokolba vannak elhordva.

A választásodat az határozza majd meg, hogy a felhasználásodhoz melyik az ideálisabb!

2022. jún. 29. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
100%

11-es

Nem csak az létezik amit te elhiszel.

Miért hazudnék?

2022. jún. 29. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
100%

Bírjátok már ki ezt a tizenhárom évet veszekedés nélkül.

Utána már úgyis csak külön villanyóráról tölthető (jövedéki adó az autó-villanyon...) dodzsemek lesznek, értelmetlen lesz ez a vita.

2022. jún. 29. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
Arra, amit leírtál én benzinest vennék.
2022. júl. 7. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:

Még egy dolog. Mivel úgy írtad, hogy "munkába járkálás, néha városon kívül is."


Tehát a munkába járkálás a városon BELÜL lehet, ami max 4-5 km-nél nem több oda, majd munka után vissza, közbe még shoppingolás is esetleg, szóval egész napra nagyon max 10-12 km. Erre kár dízelt venni.


Kis távokon hidegen mászkálva figyelj oda a rendszeres olajcserére és még azt is megkockáztatnám, hogy ne 10.000 km-enként cserélj, hanem 5-6.000 km-enként. Plusz hetente egyszer nézz rá a nívó pálcára, hogy evett-e az olajból.

2022. júl. 7. 13:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!