Szerintetek hengerfejes az autóm?
Autópályán mentem tegnap, aztán hirtelen durrant egy nagyot a motorháztető alatt, elkezdett füstölni, és felment a motornak a hőmérséklete is. Azonnal félreàlltam a leállósàvba, és hívtam az autómentőt. Közben felnyitottam a motorhàztetőt és mindent barna vizes valami borított be. Alul nem jött ki semmi, sem olaj, sem víz.
A trailer az autószerelőmhöz vitte az autómat, mert hirtelen, egy órán belül csak őt értem el. Más szerelővel hiába konzultáltam volna, nem fogadott volna rögtön úgysem, de nem bízok a szerelőnben. Már egy ideje fontolgattam is a váltást, de mint írtam sajna más nem fogadott.
A szerelőm megnézte, és először annyit mondott, hogy a hűtő rossz, és szétrepedt, ma mehetek érte. Erre ma felhívott, hogy hengerfejes az autóm, és amiatt durrant szét a hűtő, tehát 3-4 hét a szerelés, és egy jó nagy halom pénz.
Beszéltem másik szerelővel, az azt mondta, hogy szerinte nem biztos, hogy az, jó lenne ha mással is megnézetném.
Tudom, nincs kép, nem làttàtok az autóm, stb. De szerintetek tényleg hengerfejes lehet?
Suzuki Swift Sedan 1.3, 2001-es.
"Szerintetek hengerfejes az autóm?"
Lehetséges.
Ha a hengerfejtömítés átereszt a hűtőrendszer csatornái és az égéstér között, akkor a hűtőrendszerbe kipufogógáz kerül. Ez egyrészt önmagában is növeli a nyomást, másrészt ha a hűtőkörben sok a gáznemű összetevő, akkor már egy üzemszerű felmelegedés is a gáz kitágulását és túlnyomást okozhat.
Ez ellen van a kiegyenlítőtartály kupakjának a nyomáshatárolója, ami ilyenkor kinyit. Sajnos nem a gázt engedi ki (mert az nem ott van), hanem a hűtőfolyadékot.
Ez a vezetőnek észrevehetetlen, ha nem ellenőrzi a hűtőfolyadék szintjét. Jó esetben a motorhőmérő átmegy a pirosba.
Visszatérve a Te esetedre: miért "durrant ki" a hűtő:
- a kupak nyomáshatárolója nem működött. Leragadt vagy kicserélték egy sima kupakra
- a hűtő annyira el volt már gyengülve, hogy a nyomáshatároló nyomása alatt is kiszakadt.
Hogy hengerfejes-e az autód? Oda kell menned és megkérni a szerelőt, hogy mutassa meg, hogy miért gondolja, hogy az. Pl. vizesek a gyertyák, víz van a hengerekben. Folyamatosan buborékol a kiegyenlítőtartály ÉS kipufogógáz szaga van.
De ha csak azt lehet látni, hogy kinyomja a vizet a kupakon keresztül, akkor lehet hogy csak levegő van benne és légteleníteni kell a megfelelő pontokon.
Vannak olyan motorok, amikről azt állítják hogy maguktól légtelenednek, de ez nem mindig igaz.
Azért 3-4 hét, mert le van terhelve, vannak bevállalt munkái, és téged (jogosan) berakott a sorba. És ott a gépműhely, el kell vinni síkolni, stb, ott sem azonnal fogadják az ügyfelet.
Mivel halom pénz, jobban járnál egy bontott de jó motorral. Jártam már így, hengerfejezésnek indult, de valami nagyon félrement valahol, végül kiegyeztünk egy fiatalabb bontott motorban.
Tök mindegy, hogy a szerelő mennyi időre vállalja. A kérdés, hogy hengerfejes (vagyis hengerfejtömítés-, hengerfej vagy henger-hibás-e ) az autó.
Vigyél magaddal egy hozzáértőt, akinek a szerelő elmondja és megmutatja a tüneteket. Nem egy másik szerelőt, mert az valószínűleg nem vállalja. Egy ismerőst vagy egy autóvételi tanácsadót. Azután dönthetsz, hogy beleegyezel-e a javításba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!