Van egy skoda fabia 2002 es 1.4 mpi autóm ami valószínüleg hengerfejes lett. Eszi a vizet és habos trutyi van az olajbetöltö sapkán. Plusz a hengerfej tömitönél csöpög az olaj. Milyen szerszámok kellenek a hengerfej leszereléséhez és mi a menete?
Mi a menete a cserének .
Gondolok itt milyen nyomatékkal és milyen sorrendbe.
Ha esetleg valaki egy videót tudna linkelni az szuper lenne.
Üi hobbi autó szerélsez ezért kezdek én bele.
Mielött jönne pár okos.
Ezek még viszonylag öreg motorok, szét lehet otthon szedni, csináltam én is hasonlót már párszor, de számolni kell azokkal a problémákkal, amit egyes ír. Bár nekem még benzinesnél sosem kellett repedést javíttatni, régi dieseleknél annál inkább.
Egyébként kipufogó leömlők le, meg minden ami útban van. Pl. Injektor csövek stb. Aztán a 10 csavar ki, nem tudom van jelentősége, de kb fokozatosan szoktam, mint a meghúzási sorrend visszafelé.
Összerakásnál pedig (majdnem) minden tömítés papírján meg van adva a sorrend és a nyomaték.
Ha a sorrend nincs, akkor a szerelési útmutató a mérvadó, annak hiányában a legtöbb autónál működik az hogy a 2 középső csavartól csigavonalban haladsz kifelé.
Ha még nem nagyon szereltél, lehetőleg ne egy alublokkos, hüvelyes motor meghengerfejezésével kezd.
Rengeteg jó minőségű szerszám kell, torx dugókulcsok, nyomatékkulcs.
Azon kívül menj biztosra, hogy egyáltalán a tömítés rossz-e, fújja-e a csöveket, túlnyomás van-e a rendszerben.
Olajbetöltő sok motornál lehet habos, a gond akkor van, ha a nívópálca habos már, meg a kiegyenlítő tartályban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!