Egy normálisan elvégzett benzines személyautó hengerfejtömítés cseréjéhez milyen alkatrészeket illik venni és milyen plusz munkálatokra van szükség?
Ha már le van szedve a hengerfej, célszerű a szelepüléseket megnézni, és felcsiszolni a szelepekhez.
Hengerfejtömítés+csavarok fog kelleni.
Szelepszárszimeringeket is megnézni, mennyire vannak kikeményedve.
A síkolást célszerű még megnézni, élvonalzóval, hézagmérővel van, ahol max. 0.05mm a megengedett eltérés.
Azoknál a dízeleknél, ahol acél tömítés van, ott kötelező a síkolás minden esetben.
Benzines az....benzines, kicsi a kompresszió.
Szívó/kipufogósor tömítés is kellhet még.
Ebből van gyakran probléma, hogy a szerelő csak annyit mond: kell ez és ez, a munkadij pedig ennyi.
Aztán jön az, hogy jaj még ez is kellene, meg ezt találtam, aztán az is rossz, ebből következik, hogy a munkadij még ennyivel több lesz stb.....
Tehát, nincs olyan, hogy "mit illik" vásárolni, és nincs olyan, hogy "általában ezt szoktuk cserélni".
Csak a bontás után látni egyértelműen, hogy milyen munkára, és ahhoz milyen alkatrészre lesz szükség.
A teljesség igénye nélkül :
Hengerfej tömítés, szívósor tömítés, kipufogó sor tömítés, szelepfedél tömítés, vezérlés de minimum vezérműszíj, új hengerfej csavarok, ha már lent a vezérlés érdemes vezérműtengely és főtengely szimmeringet is cserélni.
Ez így nagyjából a minimum lista, ehhez szokott még jönni hogy kiderül hogy már nem jó a gyertya, elhasználódott a hosszbordás szíj, csapágyas az egyik feszítő, ilyenek
Üdítő kivétel, hogy pl. a 601-es trabinál, tényleg csak a 300Ft-os hegerfejtömítésre van szükség.
Igaz, abból 2 db. kell. :)
Ha hengerfej le van szedve akkor tőcsavarok , hengerfej tömítés, szelepfedél tömítés , henegerdej síkolás és felújítás plusz blokk sikolás , hogy megfelelő legyen a tomitettség . Felújítani azért kell a hengerfejet mivel lehet 100 ezer , de lehet 1000 km és fel kell újítani így ilyenkor adott helyen a legtöbb dolgot meg kell csinálni és biztosra menni . Hengerfejes autó javítást én már csak így vállalok és a mióta csak így csinálom soha sem volt panasz , hogy gond lenne vele . Ilyenkor ugyebár olaj és szűrők cseréje is alap ez ilyen én rá szoktam nézni a vezérlésre és , ha olyan akkor meg mondom a tulajnak , hogy érdemes cserélni, ha már meg van bontva a motor és látszik hogy öreg kopott a vezérlés .
Főleg mivel nagy teljesítményű autókat csinálok csak nálam v6-nál és sor6-nál kisebb motor nem fordul meg ezekből is az erősebbek azért egy 200 lóerő feletti motorban a vezérlés szépen meg van terhelve és , ha el szakad akkor az drágább mutatvány utanna mint időben vagy idő előtt plusz 100 ezret költeni és akkor már rendben van minden .
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!