Benzint vagy dízelt jobb tuningra használni? Mert a benzin motorok ki vannak hegyezve és nem nagyon bírják a plusz erőt, a dizel meg erős blokk, dugattyú de túl sok hőt termel és nem bírja a hengerfej.
Ez így borzalmasan nagy hülyeség. Tuningra a legjobb alap valami normális, régebbi turbóbenzin ott a legkisebb az anyagi vonzat és nagyjából minden megvan a teljesítménynöveléshez.
Egy szívó turbósítása - főleg hardcore tuning esetén - lehet csilliárdos tétel is..
A dízelben bacchatod az erős dugattyút, ha a hajtórúd nem erős. Már az 1.9TDInél is más hajtórudat használtak 130 lótól felfelé. Veszel egy 105 lovas PD-t és boríthatod szét az egészet.. :D
Az sem mindegy mit szeretnél tuningolni, mennyiért és mennyi lóerő kell. Van van korpa bőven akkor semmi sem akadály... de ha a földön szeretném maradni akkor egy olcsó 4-5-6 hengeres turbóbenzin az alapból erősebb, mint egy OLCSÓ dízel, 2.5 liter környékén már nem ritka a gyárilag 250-300 lőerő azon még tekersz egy kicsit és akkor a 350-380 ló környéke relatív olcsón elérhető.
Az a része alapból hülyeség szerintem ha valaki azért veszi a kocsit, hogy tuningolja és úgy használja hétköznap, akkor egyszerűbb gyárilag egy erősebbet venni.
Amúgy ha egyszerűséget nézzük, és gyengéd idézőjelet képzelünk a tuning szó mellé akkor a dízelt egyszerűbb olyan tekintetben, hogy ott több üzemanyag=nagyobb teljesítmény, legalábbis addig a szintig míg van mellé elegendő oxigén is, ha nincs akkor meg szép fekete füstöt kezd eregetni.
Benzines esetében egyszerűen ott nincs úgymond ennyire egyszerű megoldás rá, ott már alakítani kell a dolgokon, ha valaki teljesítményt akar növelni, legalapabb ugye a légszűrő szokott lenni, bár ez is olyan hogy megoszlanak róla a vélemények, csak ezzel sokat nem lehet nyerni, ráadásul sokan mondják, hogy cserébe kevésné szűr, hosszú távon nem feltétlen tesznek jót stb, stb.
Kisegítő iskolában divat még a tuning?
Értelmesebbek rájöttek, hog jobban kiszállnak ha alapból erős autót vesznek, nem valami alapmotoros szart
Ez a dízel tuningolás úgy működik, hogy nem véletlenül tud annyit a gyári blokk, amennyit.
Példa: opel a 60 lóerős szívódízeljéből turbósítva kihozott 68 lóerőt.
Komoly, mi?
Mindezt nem teljesítménynövelés céljából, hanem hogy jobb legyen az euro besorolása.
Aztán van, ami bír többet is, pl a fosvágen 1.9tédéjíje, de ott se véletlen volt a 90 ló maximum, afölött már reped rajta minden.
Persze, csináltak belőle 130 lovast is, azok után már lábfüggő, mikor viszed gépműhelyeshez a motort.
A régi, gyári dízeleket tiporhattad, nem nagyon mentek tönkre.
Egy ideje ez már nem buli, vedd meg a következő vasukat is pár év múlva.
Minden pénz kérdése, nem az, hogy dízel vagy benzines.
Turbósoknál a legegyszerűbb egy programozás. Lehet vele nyerni típustól függőben 10-30% többletet. A 2000 utáni autóknál motorbelső csere nélkül 15%-nál több nem javallott.
A szívóbenzines már drága mulatság. Két út van, amik szintén sok felé bomolnak.
Klasszikus szívótuning (hengerfej síkolás, más dugattyú méret, felfúrás, szívótorok növelés, kompresszió növelés, sportosabb vezérműtengely, stb).
Feltöltés (turbó, kompresszor, nitro).
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!