Mi az a minimum fizetés, amiből érdemes/lehetséges egy autót fenntartani?
Fizetés alapján nem lehet megmondani. Azt kell tudni, hogy mennyi pénze marad ilyen célokra. 600 ezerből is lehet 400 ezer hitel, rezsi, albérlet, de 150 ezerből is félre lehet tenni szélsőséges esetben 100 ezret, ha nincs gondja a rezsivel (pl. napelem, fúrt kút) és az ételt is megoldja olcsóbban (saját veteményes, visszafogott étrend, felesleges költések nélkül).
A másik pedig, hogy mennyit használja. Ha nem használja, csak a bevásárláshoz, akkor az adókon, kötelező szervizeken és biztosításon kívül nincs túl sok költség, ha viszont heti 2000 kilométert megy önköltségből, az megint más tészta, hiszen a szervizköltségek, üzemanyagköltségek egyenes arányosságban emelkednek.
"Mit takar a "nagyszerviz" 5 évente, amiben az olaj és szűrők cseréje nincs benne, hiszen azt külön számoltad?"
Többek között a komplett vezérlés cseréjét.
"Mi az az "időszakos szerviz", ami még ezen felül is van?"
Fékebetét és tárcsa, kuplung, féltengelycsukló, lengőkar, kerékcsapágy és még ezer dolog. Ezek mind KOPÓ ALAKTRÉSZEK, időnként cserélni kell, attól hogy a kötelező éves szervízben nincs benne. Persze nem mindet pont évente egyszer, ezért átalányban számoltam.
"És még mindezen felül is külön van "műszaki vizsgára felkészítés"? Én ilyet soha nem fizettem még. Amit kell, mert elkopott, elhasználódott azonnal cserélem."
Nekem például az előző műszaki vizsga felmérésen mondták, hogy lengéscsillapítót és a krományműben valamilyen tökömtudjamilyen alaktrészt kell cserélni. Egyébként nem volt vészesen rossz, tudtam vele járni gond nélkül, de a műszakin így nem felelt meg. Persze valószínűleg pár hónap múlva egyébként is cserélendő lett volna.
" Azaz két évente, a számításod szerint 34e km alatt egyet? :O"
Ez egy közepes minőségű gumi esetén teljesen reális futás, igen.
"Igaz, egy öreg leharcolt, sokat futott autónak valóban magasabb lehet a szervizigénye. De miért ezt vesszük magától értetődő alapnak?"
Mert a kérdező feketén fehéren leírta, hogy kevesebb mint 1 milliót szán rá. Ennyiért nagy valószínűséggel eharcolt autót fog kapni.
"Az üzemanyagköltség miért része a fenntartásnak?"
Lehet ezen rugózni, de fölösleges. Az eredeti kérdés nagyjából úgy szólt, hogy mennyibe kerül tokkal-vonóval egy autó havi szinten (nem pont így volt megfogalamzva, de ez a lényege). Ilyen szempontból teljesen mindegy, hogy az üzemanyagot a fenntartás részének tekinted, vagy azon kívül számolod. A végösszeg volt a kérdés. Persze nem tudjuk hogy a kérdező pontosan hogyan használná az autót, ezért nyilván (ahogy azt le is írtam) az ÁTLAGOS magyarországi használattal számoltam.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!