Mi az a minimum fizetés, amiből érdemes/lehetséges egy autót fenntartani?
És itt még nincs benne az, hogy 1 milla alatti kis benzines autónál még mit találnak, hogy átmenjen a műszakin.
"a tankolást én nem veszem az autó fenntartási költségei közé."
Akkor minek veszed? Ha kifogy az üzemanyag, nem tud vele menni. Tehát valamennyi köze mégiscsak van a fenntartáshoz.
A többi okfejtésedre nem tudok mit mondani, mert nincs köze az állításhoz. Az üzemanyag kerül x Ft.-ba. Meg tudja fizetni vagy sem? Hogy a buszbérlet ára, a köbméterenkénti víz ára és a többi hogy jön ehhez azt nem tudom.
"480ftos uzemanyagarral hol 4000 ft 5 liter?"
Most még sehol. Majd amikor lekerül róla a limit...
Az átlagos éves autóhasználat 17 ezer km. Ez 6 literes fogyasztás mellet (a msotani, 480 forintos áron) 489600 forint. Matrica (nekem 3 megyére van) 15 ezer. Olajcsere legyen 15 ezer. Két szett középkategóriás gumi minimum 2x80 ezer (ezt mondjuk 4 évente kell csereélni, tehát a negyedét számolom, ami 40 ezer). Kötelező biztosítás legyen 50 ezer. Nagyszervíz 5 évente mondjuk 100 ezer, annak az ötöde 20 ezer. Egyéb időszakos szervízek (pl. fékbetét csere), kététvente a műszaki vizsga és arra felkészítés stb. legyen átlagosan évi 150 ezer.
Ez ha mindet összeadom, havi 65 ezerre jön ki. Ebben egy alacsony kategóriás autó esetén minden tervezehtő költség benne van, váratlan meghibásodás azonban nincs, amihez (mivel ennyi pénzért bőven 10+ éves autót kapsz) még egy megbízhatóbb típus esetén is nagy szerencse kell.
A fozetés igazából mindegy, mert nem tudjuk fizetsz-e lakbért vagy hitelt, mennyit kajálsz, van-e drága hobbid.
Az autózásra számolj havi 100-at. És ami megmarad azt tedd is félre váratlan javításra. Akkor nem fog nagy meglepetés érni.
Mit takar a "nagyszerviz" 5 évente, amiben az olaj és szűrők cseréje nincs benne, hiszen azt külön számoltad?
Mi az az "időszakos szerviz", ami még ezen felül is van?
És még mindezen felül is külön van "műszaki vizsgára felkészítés"? Én ilyet soha nem fizettem még. Amit kell, mert elkopott, elhasználódott azonnal cserélem. Függetlenül attól, hogy mikor van a műszaki vizsga. Műszaki vizsgán beviszem a vizsgaállomásra, levizsgázik, elhozom. Soha nem fizettem még külön előkészületekre.
4 évente elhasználsz két szett új gumit? Azaz két évente, a számításod szerint 34e km alatt egyet? :O
Eléggé nagyvonalúan ráhagyva számoltál mindent. Igaz, egy öreg leharcolt, sokat futott autónak valóban magasabb lehet a szervizigénye. De miért ezt vesszük magától értetődő alapnak?
Az üzemanyagköltség miért része a fenntartásnak? Ezen az alapon kijelenthetjük, hogy egy Swiftnek magasabb lehet a "fenntartási költsége" mint egy német prémium autónak. Hiszen nincs előírva, hogy a Swifttel keveset szabad menni, a prémiummal pedig hetente keresztül kell autózni Európát. Fenntartás szerintem is amit mindenképp kötelező fizetni csak azért mert van autód: biztosítás, adó, szerviz (hiszen pl olajat akkor is cserélsz évente ha be se indítottad a kocsit), műszaki. Ezeket akkor is fizeted ha csak a garázsban áll a kocsi. Az üzemanyagot nem kötelező fizetni, igényektől, használat jellegétől függ mennyit veszel. Na meg mindenki másra használja az autóját, más távokat megy. Ezen az alapon értelmetlen a kérdés, hiszen nem összehasonlítható: Van aki hétvégén jár a piacra az autóval, van aki meg Németországba ingázik. Akkor most kinek lesz igaza?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!