Elszállt egyszerre mindkét tompított fényszóróm. A biztosíték ment ki?
Csatolom a biztosítéktáblát, mit cseréljek? 2012-es Kia ceedem van.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Csak még egy apróság:
"hűtőventilátor kapcsolása nem okoz áramingadozást"
Szó sem volt áramingadozásról, feszültségváltozásról lehet szó, elenyésző mértékben, , de egy alapjárat- emelt fordulat közötti feszültségkülönbség nagyságrenddel nagyobb ennél.
Már ha tisztában vagy a feszültség és áramerősség közötti különbséggel.
"Pont ilyen "sokkoló" hatása van a villogó irányjelzőnek. Percenként kb. hatvanszor."
Kezdjük ott, hogy egy irányjelző 21W-os, de ez most mindegy. Melyik része nem érthető annak, hogy ezek TERVEZETT dolgok, amire a tervezők megoldást találtak ki? Egy izzó kisülése nem tervezett, az egy meghibásodás. Nem lehet rá készülni, nem lehet rá megoldást kínálni. Beszélhetünk itt akár 500W-os fogyasztóról is, az 55W-os izzó kiégése annál is rosszabb lesz, mert a fogyasztó kapcsolására lehet készülni, hiába 500W, de az izzó kiégésére nem.
"Szó sem volt áramingadozásról, feszültségváltozásról lehet szó"
Barátom, 7. osztályos fizika óra megvolt? Teljesítmény = áramerősség * feszültség.
"egy alapjárat- emelt fordulat közötti feszültségkülönbség nagyságrenddel nagyobb ennél"
FESZÜLTSÉGSZABÁLYOZÓ VAN A GENERÁTORBAN EMBER! Mégis hogy a picsába befolyásol szerinted bármit az égvilágon a fordulatszám? Hihetetlen mekkora f*szságokat mondasz. Komolyan azt hiszed, hogy ha gyorsabban forog a generátor, akkor több áramot termel? Persze alapvetően igaz, de a feszültségszabályzó kiegyenlíti. Alapjáraton és 8000-es fordulaton épp ugyanakkora lesz a feszültség.
Beszarok a válaszaidon komolyan.
"akkor több áramot termel? Persze alapvetően igaz, de a feszültségszabályzó kiegyenlíti"
És mielőtt megint jössz valami f*szsággal, hogy "keverem az áramerősséget a feszültséggel", jusson eszedbe a kettő közötti kapcsolat, amit a válaszban fentebb leírtam.
Ne tetézd, kérlek.
Irányjelző elől is van,hátul is,meg többnyire egy kicsi oldalt. 21+21+5, 47. Tudom,az 55 több.
Alapjárati fordulatszámon sok esetben terhelés nélkül sem,de terhelve szinte biztosan nem éri el az emelt fordulaton mérhető feszültséget. Mérj rá kíváncsiságból, a multimétert az U betűhöz tekerd, de ne a hullámos vonalúhoz, hanem az egyeneshez, és a 20V-hez.
Aztán tisztálkodj meg és cserélj alsóneműt.
Esetleg még egy kérdést, ha megengedsz: egy üzemelő autóban ha előáll az a tragikus helyzet, hogy hirtelen kiég az egyik tompított, ha előtte tegyük fel 14,4 voltot mérnél az akkumulátor pólusain, milyen értékre képes felszökni a feszültség? Köszi előre is.
Tényleg tátott szájjal sétálsz be..?
Persze hogy emelt fordulaton több áramot termel a generátor. A feszültség nagyjából állandó, Az áramerősség pedig növekszik, alapjáraton a névleges áramerősség töredékét tudja termelni a generátor. Ha nem hiszed, járj utána.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!